ایجاد مدارس عالی مهارتی معدن و کشاورزی در دانشگاه آزاد استان کرمان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: با توجه به ظرفیتی که در بهره‌‌‌‌مندی از اعضای هیئت علمی توانمند در رشته‌های مهندسی معدن و کشاورزی داریم، درصددیم در این رشته‌‌ها مدارس عالی مهارتی در واحدهای سطح استان کرمان ایجاد کنیم.

علیرضا منظری توکلی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مهم‌‌‌‌‌ترین برنامه‌‌های خود در توسعه امور علمی و پژوهشی واحد کرمان گفت: مهم‌‌ترین برنامه‌های ما در واحدهای استان کرمان، توسعه امور علمی، فرهنگی و پژوهشی در سطح استان و استفاده از ظرفیت‌‌های موجود است. اولویت ما در واحدهای استان کرمان، توجه و توسعه امور فرهنگی است که زیربنای کلیه امور است. درصددیم دانشگاه آزاد کرمان علاوه بر آنکه در زمینه‌های مختلف از جمله امور فرهنگی تبدیل به یک الگو شود در زمینه مهارت‌‌آموزی و تربیت دانشجویان مهارت‌‌‌آفرین هم فعالیت‌‌های موثر و جدی داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در ادامه خاطرنشان کرد: تربیت دانشجویان بامهارت و کارآفرین علاوه بر تامین نیازهای موجود، منجر به اشتغال‌زایی در سطح استان خواهد شد. در همین راستا و برای تحقق این هدف، کارگروه‌‌‌‌هایی تشکیل و برنامه‌‌هایی تدوین خواهد شد که براساس آن برنامه‌ها عمل می‌‌کنیم و ثمر‌بخشی این موارد در مقاطع مختلف خواهد بود.

وی افزود: استان کرمان دارای ذخایر زیرزمینی و منابع متعددی بوده که به لحاظ منابع موجود بسیار غنی است و شرایط مناسبی برای توسعه صنعت و کشاورزی در این استان وجود دارد. بر همین مبنا، درصددیم ارتباط دانشگاه با صنعت و حضور در صنایع مختلف را گسترش دهیم.

منظری توکلی درباره ایجاد مدارس مهارتی در واحدهای استان کرمان تاکید کرد: با توجه به ظرفیتی که در بهره‌‌‌‌مندی از اعضای هیئت علمی توانمند در رشته‌های مهندسی معدن و کشاورزی در واحدهای سطح استان داریم؛ درصددیم مدارس عالی مهارتی در واحدهای سطح استان کرمان در این رشته‌‌ها ایجاد کنیم. ایجاد مدارس مهارتی در این رشته‌‌ها منجر به تربیت دانشجویانی بامهارت و کارآفرین خواهد شد که مرتبط با توسعه اقتصادی در این منطقه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021372

وب گردی

وب گردی