حرکت در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی وظیفه مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌هاست

مدیر مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها گفت: شبکه سازی، طراحی برنامه و حرکت در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی از جمله وظایف این مجمع است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فؤاد ایزدی در دومین اجلاس سراسری مسئولان بسیج اساتید سراسر کشور که در سالن ۹ دی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است،‌ اظهار کرد: تأسیس مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها به عهده بسیج اساتید بوده و هزینه‌های آن را هم بسیج اساتید پرداخت می‌کند. این مجموعه به عنوان یک سازمان مردم نهاد در وزارت کشور ثبت شده است.

وی افزود: وظیفه مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها این است، کارهایی را که بسیج اساتید در داخل انجام داده، در خارج از کشور انجام دهد. شبکه سازی، طراحی برنامه و حرکت در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی از جمله وظایف این مجمع است.

ایزدی گفت: پنجشنبه هفته گذشته جلسه‌ای با ۱۱۵ نفر از استادان مسلط به زبان خارجی در تهران داشتیم. گروه هدف ما در حال حاضر این استادان هستند. از این ۱۱۵ نفر، ۸۰ استاد فرم عضویت در مجمع را پر کردند.

مدیر مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها ادامه داد: جلسه دیگری هم در دانشگاه تهران داشتیم که در آنجا هم ۲۰ استاد را جذب کردیم و در مجموع ۱۹ رئیس گروه علمی انتخاب شدند. گروه‌های علمی براساس همان گروه‌های رشته‌های تخصصی دانشکده‌ها تعریف می‌شوند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: درخواستی که از مسئولان بسیج اساتید داریم، این است که در امر شبکه‌سازی به ما کمک کنند.

وی در خصوص شبکه‌سازی این مجمع گفت: یک شبکه‌سازی در خارج از کشور داریم که نهاد‌های مختلفی در امر بین الملل فعالیت دارند، در این زمینه به ما کمک می کنند. یک سری از استادان هم از طریق این نهاد‌ها به ما معرفی شده‌اند.

ایزدی تصریح کرد: یک شبکه‌سازی داخلی هم باید وجود داشته باشد که در این زمینه به کمک بسیج اساتید دانشگاه‌ها نیاز داریم. بدین صورت که لازم است هر کانونی یک نفر رابط را به ما معرفی کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: تا به امروز، استادانی بسیجی و حزب‌اللهی که در خارج کشور درس خوانده‌اند، شناسایی نشده اند؛ در صورتی که این ها سرمایه‌هایی برای ما هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021382

وب گردی

وب گردی