ارائه بیش از صد رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد

بیش از صد رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد ارائه می‌شود که فرصت مناسبی برای متقاضیان ورود به تحصیلات تکمیلی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد نجف آباد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد ضمن اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی و آماده سازی زیرساختهای لازم گفت: درحوزه تحصیلات تکمیلی پذیرای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در ۱۰۶ رشته گرایش در گروه‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی دراین واحد هستیم.

امیر رضا نقش از حضور بیش از ۵۰۰ عضو هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت و حدود ۶۰۰ استاد مدعو و حق التدریس در واحد نجف آباد به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه آموزش عالی در مرکز کشور خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد با ۱۰ دانشکده مصوب میزبان بیش از ۲۲ هزار دانشجو در ۲۹۰ رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، ی تخصصی و ی حرفه‌ای است و زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی و هرگونه امکانات و تجهیزات که یک مجموعه آموزش عالی به‌معنای دانشگاه جامع نیاز دارد را داراست.

وی در ادامه یادآور شد: ۱۱۸ آزمایشگاه و ۹۲ کارگاه مجهز و پیشرفته در واحد نجف آباد فعال است و به ازای هر دانشجو حدود ۱۶ مترمربع فضای آموزشی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: واحد جامع نجف آباد یکی از واحدهای پیشتاز در عرصه تولید علم، فناوری و ارتباط با صنعت و جامعه است. فعالیت چند سال گذشته این دانشگاه نشان می‌دهد که حرکت رو به جلوی این واحد شتاب چشمگیری به خود گرفته است و از این نظر یکی از بهترین و موفق ترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به حساب می آید. همچنین این دانشگاه توانسته است در جذب طرح های پژوهشی برون دانشگاهی بهترین عملکرد را درمیان واحدهای دانشگاهی دیگر داشته باشد.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان وجود اساتید مجرب و فرهیخته، دانشجویان پرتلاش و مستعد و زیرساختهای مناسب را از شاخصه های بدست آوردن جایگاه ممتاز و برتر در میان دانشگاه های جهان دانست و خاطر نشان کرد: وجود استادان مجرب و توانمند در واحد نجف آباد در کنار تجهیزات و امکانات کم نظیر کارگاهی و آزمایشگاهی، ورزشی و رفاهی، همچنین وجود دانشجویان پرتلاش، علاقه مند و مستعد، از جمله شاخصه هایی است که نام دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد را نه تنها در میان دانشگاه های کشور، بلکه در میان دانشگاه های معتبر بین المللی پر آوازه کرده است.

نقش واحد نجف آباد را یکی از موفق‌ترین واحد‌ها در زمینه توسعه کمی و کیفی تحصیلات تکمیلی دانست و گفت: با توجه به زیرساخت‌هایی که از قبل در این واحد بوجود آمده، در زمینه توسعه تحصیلات تکمیلی قطعا در واحد نجف آباد مشکلی نخواهیم داشت.

وی ارتقاء سطح کیفی آموزش و پژوهش و حرکت دانشگاه به سمت حل مسائل و مشکلات صنعت را به عنوان اصلی‌ترین راهبرد واحد نجف آباد عنوان کرد و افزود: در همین راستا ورود به صنعت ذوب آهن اصفهان برای حل چالش های این صنعت عظیم مطرح است که با دستور طهرانچی این واحد مجری طرح پایش ذوب آهن اصفهان معرفی شد و بحمدالله تا کنون پیشرفت های چشمگیری در این زمینه داشته ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در پایان گفت: فارغ التحصیلان این دانشگاه در سال های گذشته توانسته اند در بخش های دولتی، صنعت و شرکت های معتبر داخلی و خارجی مشغول به کار شوند و درهمین راستا برنامه ریزی جهت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه یکی دیگر از راهبردهای اصلی دانشگاه است که ارتباط روبه گسترش دانشگاه با صنعت و جامعه و همچنین حمایت دانشگاه از طرح های اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری نوید بخش نیل به این هدف بزرگ است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1021392

وب گردی

وب گردی