بیش از 6 هزار شرکت دانش‌بنیان تحت حمایت وزارت علوم قرار دارند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیش از 6 هزار شرکت دانش‌بنیان در مجموعه مراکز پارک‌ها و مراکز رشد در حال فعالیت داریم و تعداد زیادی از این شرکت‌ها از سیستم حمایتی خارج شدند و به صورت مستقل کار خود را دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه ساخت تولید داخل در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی با بخش صنعت تا جایی که امکان دارد تخصص استادان دانشگاهی، محققین، امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی و هر شرایط که برای شرکت‌های دانش‌بنیان، نوپا و استارت‌آپ‌ها فراهم می‌شود تا به سمت برآورده کردن نیارهای بخش صنعت و تولید گام‌های مثبتی برداشته شود.

وزیر علوم ادامه داد: در حال حاضر در کشور 43 پارک علم و فناوری در تمامی استان ها و 190 مرکز رشد در دانشگاه‌ها سراسر کشور برای این که شرکت‌های جدیدی با ایده‌های خوب برای رفع مشکل صنعت گام برداند، در این مراکز حمایت می‌شوند.

وی افرود: انتظار است که صنعت هم به سمت عرضه نیارهایش به دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری حرکت کند و همکاران ما قطعا توان حل بسیاری از مسائل را دارند و مابقی را با انجام تحقیق و پژوهش و ارائه راهکار برطرف کنند.

غلامی گفت: در بخش‌های نوآوری در علوم جایگاه ویژه‌ای در دنیا داریم، خیلی از مسائلی که بخش صنعت و تولید با آن درگیر است، استادان و محققین دانشگاهی با فکر و اندیشه خود می‌توانند حل کنند.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: بیش از 6 هزار شرکت دانش‌بنیان در مجموعه مراکز پارک‌ها و مراکز رشد در حال فعالیت داریم و تعداد زیادی از این شرکت‌ها از سیستم حمایتی خارج شدند و به صورت مستقل کار خود را دنبال می‌کنند. البته بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تحت حمایت بخش r&d صنعت فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021460

وب گردی

وب گردی