ارائه سرویس «سرینو» توسط شرکت مخابرات ایران/ سرعت اینترنت خانگی تا ۴۰ مگابایت افزایش می یابد

وزیر ارتباطات در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ گفت: از امروز شرکت مخابرات ایران سرویسی تحت عنوان «سرینو» ارائه می دهد که سرعت اینترنت را تا ۴۰ مگابایت افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در نشست خبری خود در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ در پاسخ به این سوال که «چرا کشورهای خارجی بیشتری در نمایشگاه امسال حضور ندارند؟» اظهار کرد: با تلاش‌هایی که صورت گرفت بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ انجام شد، امسال شاهد افزایش شرکت‌های مختلفی هستیم که در حوزه تجهیزات کامپیوتری و نرم افزاری فعاایت دارند.

وی افزود: ۸۷۶ شرکت کننده در این نمایشگاه حضور دارند و در حوزه های مختلف فعالیت خود را انجام می دهند، نگاه ما در این نمایشگاه توجه زیاد به کشور های دوست و همسایه بود و لذا بر روی کشور های منطقه تمرکز زیادی داشتیم.

جهرمی ادامه داد: کشورهای همسایه در قالب ۴۰ هیئت بلند پایه در این نمایشگاه حضور دارند و هدف اصلی افزایش تبادلات منطقه‌ای است.

وزیر ارتباطات درباره اندروید داخلی گفت: سیستم عامل داخلی دارای چند ذی نفع از جمله تولید کنندگان و توسعه دهندگان آن است، بحث توسعه سیستم عامل های داخلی جز‌ء محورهای کارشناسی و در حال بررسی است.

وی درباره کارت های سوخت بانکی اذعان کرد: هیچ اشکال فنی در حوزه ارتباط کارت سوخت و کارت بانکی وجود ندارد، استفاده از کارت بانکی با سیکل فعلی همخوانی چندانی ندارد. من از جزئیات ماجرا اطلاعاتی ندارم اما در حال حاضر هیچ اشکال فنی وجود ندارد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تبدیلADSL به VDSL گفت: سیاست ما حرکت به سمت شبکه ثابت بدون‌ مس است، به دلیل نواسانات ارزی و مشکلاتی که در حوزه سرمایه گذاری وجود داشت توسعه شبکه ثابت پیشرفت چندانی نداشت.

وی افزود: توسعه "پهنای باند موبایل در ایران" به گزارش منابع مختلف بسیار خوب بوده است زیرا که از جدید‌ترین تکنولوژی‌های دنیا برای توسعه پهنای باند استفاده می‌شود. لذا تصمیم گرفتیم برای عقب ماندگی در شبکه ثابت فکری کنیم.

آذری جهرمی اذعان کرد: از امروز شرکت مخابرات ایران سرویسی تحت عنوان «سرینو» ارائه می‌دهد که به صورت متوسط سرعت اینترنت خانگی را ۴۰ مگابایت افزایش خواهد داد. در حال حاضر سیم‌های مسی به دلیل فاصله از منبع فیبرهای نوری نمی توانند سرعت چندانی داشته باشند. اما در سرویس «سرینو» به دلیل قرار گرفتن در کابینت می‌تواند افزایش سرعت چشم گیری داشته باشد.

وزیر ارتباطات درباره مشکلات ترابرد اوپراتورها گفت: در حال حاضر حاضر سیگنالی از وجود مشکل در فرایند ترابرد دریافت نکرده‌ام و کار خود را بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهند.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره «رمز ارزها و بیت کویین‌های بومی» بیان کرد: سیاست‌گذاری درباره هرگونه ارزی در حوزه شورای پول و اعتبار و اجرای آن در دست بانک مرکزی است و وظیفه وزارت ارتباطات تکنولوژی‌سازی آن است. سیستم عامل بومی سیستم عاملی است که از پایه با مکانیسم‌های داخلی انجام می‌شود. وظیفه ما این است که در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا، از فعالان داخلی کسب و کار حمایت کنیم. در واقع هدف بومی‌سازی این موضوع است.

وی افزود: در سیستم عامل بومی امکان حذف نرم افزارهای ایرانی از آن وجود ندارد، البته از دسترسی کاربران ایرانی به اپلیکیشن‌های بین المللی را قطع نخواهد کرد. این سیستم عامل سفارشی‌سازی شده است و اجازه دست اندازی هیچ شخصی به فضای مجازی و سایبری کشور را نخواهیم داد.

وزیر ارتباطات درباره تفاهمنامه امنیت سایبری میان ایران و ترکیه گفت: این همکاری‌ها ادامه دارد و این تفاهم‌نامه اجرایی شده است.

آذری جهرمی با اشاره ارز دیجیتال منطقه‌ای تصریح کرد: این موضوع ارتباطی به وزارت ارتباطات ندارد و بانک مرکزی باید پاسخ‌گوی آن باشد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر مجوز ایران به کشور چین برای ماین کردن بیت کوین‌ها گفت: این خبر را نشنیده‌ام اما در حوزه استخراج ارز دیجیتال که صادرات مجازی برق است، در ساعت‌های غیر‌پیک می‌تواند برای کشور ارز آوری داشته باشد. البته این برق نباید در شبکه انتقال و توزیع باشد و لذا فاین‌ها باید در کنار نیروگاه قرار بگیرند. همچنین باید نرخ مشخصی برای فروش برق تعیین شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021463

وب گردی

وب گردی