نقش کلیدی داده های ناوبری و نقشه های GIS در صنعت حمل و نقل

معاون وزیر  ارتباطات و فناوری اطلاعات، از درآمد 299 میلیارد دلاری در صنعت اطلاعات مکانی خبر داد و گفت: امرزوه‌ داده‌های ناوبری سنجش از راه دور و نقشه‌های GIS در حوزه حمل و نقل کشور نقش بسزایی را ایفا می‌کند. 

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به نقش صنعت فضایی در اقتصاد گفت: باید قبول کنیم که امروزه صنعت فضایی در همه حوز‌ه‌ها و حتی حوزه خدمات شهری نقش بسزایی دارد. به عنوان مثال طبق آمار جهانی صنعت اطلاعات مکانی یکی از صنعت‌هایی است که از شبکه‌های ماهواره‌ای سرویس می‌گیرد.

وی افزود: صنعت اطلاعات مکانی توانسته در سال 2017 بالغ بر 299 میلیارد دلار اقتصاد مستقیم داشته باشد و بیش از 2200 میلیارد دلار نیز در ا قتصاد غیرمستقیم تاثیر داشته است.

براری تصریح کرد: امرزوه‌ داده‌های ناوبری سنجش از راه دور و نقشه‌های GIS در حوزه حمل و نقل کشور و در حوزه ناوبری شهری نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

رئیس سازمان فضایی اضافه کرد: مدیریت پسماند و کسب و کارهای مبتنی برفضا نیاز به این داده‌های ماهواره‌ای دارد. شهرداری توانسته به عنوان یک بازوی جدی به حوزه زیرساخت‌ها و مشارکت بخش خصوصی کمک کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1021478

وب گردی

وب گردی