اعلام میزان خسارات آتش سوزی  به  بافت تاریخی میدان حسن آباد/سقف یک گنبد میراثی دور میدان از بین رفت

 معاون خدمات شهری منطقه ۱۱ گفت: بر اثر آتش سوزی شب گذشته، سقف گنبد میراثی واقع در ضلع شمال غربی میدان از بین رفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کوروش خرد با اشاره به حادثه آتش سوزی شب گذشته در میدان حسن آباد و خسارات وارده گفت: ضلع شمال غربی میدان که یک بخش از ۴ بخش دور میدان است و نمای تاریخی دارد، دارای ٢ گنبد در دو طرف است.

وی ادامه داد: بر اثر آتش سوزی شب گذشته سقف یکی از گنبد‌ها که در ضلع شرقی این بخش قرار دارد، از بین رفت و تا حدود ٩٠ درصد طبقه فوقانی که شیروانی بود، آسیب دید. با این وجود جداره گنبد آسیب جدید ندید و رخ خیابان چندان تغییر نکرده است.

خرد گفت: سقفی که ریخته از پشت به یک گاراژ متصل بود که انباری بوده و ابزار و یراق آلات در آن قرار داشت. طبقه فوقانی نیز در اختیار بانک‌های شهر و تجارت قرار داشت و بخشی از اسناد بانک در آن مکان نگهداری می‌شد. وجود کاغذ و چوبی بودن سقف موجب شد تا آتش سریع شعله ور شود و سرایت کند.

وی با بیان اینکه هنوز میزان دقیق خسارت برآورد نشده است، گفت: قرار است در ابتدا بانک اسناد خود را از محوطه خارج کند و پس از آن برآورد دقیق از میزان خسارت صورت بگیرد.

معاون امور خدمات شهری شهرداری منطقه ١١ در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای ترمیم و جبران خسارات در نظر گرفته شده، تصریح کرد: قطعاً از آنجا که نما و سقف حالت میراثی داشت، شهرداری و میراث تلاش می‌کنند تا شرایط لازم را برای ترمیم بنا فراهم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021497

وب گردی

وب گردی