خراسان جنوبی مقصد دانشجویان جهادی واحد تهران‌شمال

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌شمال گفت: اردوی جهادی تابستان بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی در روستای حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

صادق شکوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری اردوی جهادی تابستان واحد تهران‌شمال تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده توسط تیم شناسایی گروه جهادی، امسال منطقه زیر‌دره شهرستان حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی برای برگزاری اردوی جهادی انتخاب شده است؛ همچنین دهه اول شهریورماه دانشجویان برای خدمت‌رسانی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و غیره به منطقه مورد نظر اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: قرارگاه مخلصین از ۸ سال پیش توسط واحد تهران‌شمال در استان خراسان جنوبی با هدف محرومیت‌زدایی راه‌اندازی شد‌‌ه است.

شکوری اظهار کرد: بسیج دانشجویی واحد تهران‌شمال اردوهای جهادی را با هدف رفع مشکلات استان خراسان جنوبی برگزار می‌کند. به همین دلیل قرارگاه مخلصین در این استان تاسیس و هرسال ایام نوروز و تابستان به چند روستا خدمت‌رسانی می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال درباره عمده کارهای انجام شده در روستاهای استان خراسان جنوبی بیان کرد: دانشجویان بسیجی در این هشت سال موفق به آبرسانی به زمین‌های کشاورزی، ساخت مدرسه، خانه، کتابخانه و سرویس بهداشتی در بخش عمرانی و برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی به کودکان و بزرگسالان در حوزه فرهنگی شده‌اند.

وی به برخی چالش‌های گروه‌های جهادی برای برگزاری اردو اشاره کرد و گفت: تأمین بودجه برگزاری اردوی جهادی و عدم همکاری مسئولان استانی مانند فرماندار و ناهماهنگی برخی سازمان‌ها مثل جهاد کشاورزی از جمله مشکلات برگزاری اردوهای جهادی است.

شکوری میزان استقبال و همکاری مردم مناطق محروم از دانشجویان را بسیار گسترده بیان کرد و گفت: مردم درک می‌کنند که دانشجویان قصد کمک‌رسانی و خدمت دارند؛ به همین دلیل با دانشجویان همکاری می‌کنند. البته پیش از ورود دانشجویان به منطقه، تیمی برای تشریح خدمات و طرح‌های گروه جهادی به منطقه اعزام و با امام جمعه، شورای روستا، مسئول بهداری و دیگر مسئولان جلساتی را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021501

وب گردی

وب گردی