تشریح فعالیت‌های مرکز تحقیقات گیاهان دارویی واحد شهرقدس/ اشتغالزایی برای 2هزار دانشجو

رئیس مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی واحد شهر قدس فعالیت‌های این مرکز تحقیقاتی را تشریح کرد.

عبدالله قاسمی پیربلوطی رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌ها و اقدامات این مرکز تحقیقاتی اظهار کرد: این مرکز چندین هدف را در دستور کار خود قرار داده است؛ اول بحث پژوهش‌های کاربردی و تحقیقاتی که با مشکلات صنعت متناسب باشد.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که بتوانیم پایان نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی را هدفمند و در راستای رفع مشکلات صنعت سوق دهیم؛ سومین هدف مرکز تحقیقات گیاهان دارویی واحد شهرقدس این است که با توجه شرایط اقلیمی منطقه و توانمندی هایی که در اختیار داریم، امکانات آموزشی و پژوهشی مناسبی را برای دانشجویان فراهم کنیم.

قاسمی پیربلوطی ادامه داد: در این مرکز تحقیقاتی، 3 گروه پژوهشی حضور دارند که در حوزه کشت و تولید ارگانیک فعالیت می کنند؛ در سال گذشته، 40 گونه گیاه دارویی بر مبنای کتاب نامه دارویی ایران در سایت واحد شهرقدس قرار گرفت که از نظر عملکرد کیفی و کمی محصولات بسیار خوبی بدست آمد.

وی تصریح کرد: سال گذشته در نمایشگاه بین المللی گیاهان دارویی از 20 محصول رونمایی کردیم که شامل کرم، پماد، لوسیون و شربت هایی بودند که باعث ترمیم و شادابی پوست و ترمیم پوست های آسیب دیده ناشی از سوختگی و زخم می شدند. این محصولات همچنین باعث افزایش سیستم ایمنی بدن انسان و دام می شدند.

رئیس مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی واحد شهرقدس گفت: امیدواریم امسال محصولات مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی واحد شهر قدس به تجاری سازی و تولید انبوه برسد اما فعلا در مرحله خرید خط تولید قرار دارد.

وی درباره استفاده از ظرفیت های دانشجویی در این مرکز تحقیقاتی خاطرنشان کرد: طرح کلانی که در فاز دوم فعالیت های خود در نظر گرفته ایم، این است که از کل اراضی دانشگاه آزاد اسلامی که 5هزار هکتار است، هزار هکتار آن را برای کشت گیاهان دارویی اختصاص دهیم. از این هزار هکتار، تولید داروهای گیاهی، فراورده های گیاهان دارویی و آرایشی و بهداشتی را انجام دهیم.

پیربلوطی در پایان خاطر نشان کرد: در این طرح، بیش از 2 هزار دانشجو در مقاطع مختلف مشغول به کار خواهند شد که از این طریق می توانند شهریه دانشگاه خود را پرداخت کنند؛ تولید گیاهان دارویی در این سطح، نیاز به افتتاح کارگاه های فراوری تولید دارو دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021510

وب گردی

وب گردی