افتخار آفرینی دانشجویان هوافضای دانشگاه شریف در مسابقات بین المللی هوانوردی

تیم طراحی موتور توربین گاز هوایی دانشگاه صنعتی شریف با قرارگیری در بین سه تیم برتر در مسابقات بین المللی هوانوردی و فضانوردی آمریکا "AIAA" دعوت به ارائه حضوری در آمریکا شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، تیم طراحی موتور توربین گاز هوایی دانشگاه صنعتی شریف با قرارگیری در بین سه تیم برتر در مسابقات بین المللی هوانوردی و فضانوردی آمریکا "AIAA" دعوت به ارائه حضوری در آمریکا شد.

موتورهای هوایی، جهت تعیین نهایی مقام، دعوت به ارائه حضوری در کنفرانس بین المللی پیشرانش و انرژی آمریکا شد.


محمدرضا امینی مقام (مقطع دکترا) و 9 نفر از دانشجویان ورودی 94 مقطع کارشناسی به نام‌های علیرضا ابراهیمی (سرگروه تیم)، امیر ناظمی، ابوالفضل ذوالفقاری‌نسب، حجت اعتمادیان‌مفرد، وحید دانش، مهدی جمشیدیها، محمد‌مهدی اثنی‌عشری ، امیررضا صافی‌زاده و سعیده کاظم‌بیگی از اعضای تیم فراس دانشگاه صنعتی شریف هستند.
این مسابقه بین‌المللی در خصوص طراحی نسل آینده سیستم پیشران از نوع توربین گاز هوایی جهت بکارگیری در یک پهپاد جست‌وجو و نجات با مداومت پروازی بالا بوده است. موتور هدف می‌بایستی نسبت به موتور پایه از نظر بازده، مصرف سوخت، نسبت توان به وزن، ابعاد و هزینه های عملیاتی و ساخت ارتقا می‌نمود. در نتیجه، پهباد مورد نظر به واسطه موتور جدید، با حفظ وزن پهباد در حین برخاست برابر با ده هزار و پانصد پوند و سقف پروازی پنجاه هزار فوت، مداومت پروازی و برد پروازی خود را به ترتیب به بیش از 25 ساعت و 3700 کیلومتر ارتقاء می‌دهد.
تیم فراس، پس از 10 ماه تلاش و پژوهش و علیرغم مشکلات عدیده مانند عدم دسترسی به نرم افزارهای تحلیل و طراحی موتور به دلیل تحریم‌های ایران از سوی آمریکا، موفق به تدوین کدهای طراحی مورد نیاز و ارسال پیشنهادیه فنی خود و نهایتأ قرارگیری در زمره سه تیم برتر و دعوت به ارائه حضوری در کنفرانس بین المللی پیشرانش و انرژی آمریکا جهت رتبه بندی نهایی شد. موتور توربین گاز طراحی شده توسط تیم فراس دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی یک موتور جدید با 67% افزایش نسبت توان به وزن، 31% کاهش مصرف سوخت ویژه و 35% کاهش وزن موتور نسبت به موتور موجود گردید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1021537

وب گردی

وب گردی