دانشگاه آزاد اسلامی بخش جدی نیازهای آموزشی کشور را پاسخ داده است

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بخش جدی از نیازهای آموزشی کشور را پاسخ داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از همدان، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی عصر امروز در دوره آموزشی و تشکیلاتی حیات طیبه ویژه فعالان دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی در کشور است، اظهار کرد: گستره دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را هیچ‌یک از دانشگاه‌ها ندارند؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های آموزش عالی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد به دلیل به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی ایجاد شد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بخش جدی از نیازهای آموزشی کشور را پاسخ داده و اگر نبود، دانشگاه‌های دولتی توان پاسخگوی نیازهای جامعه را نداشتند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه به دلیل دورشدن بخشی از مسئولان دولتی و محدودشدن مدیریت آن در دست عده‌ای، آسیب‌هایی تولید شد، تصریح کرد: گاهی ستیز دولت‌ها با دانشگاه آزاد وجود داشت تا به مقطعی رسیدیم که تغییراتی رخ داد و فرصت‌هایی برای نظام در دانشگاه آزاد ایجاد شده است و طبیعی است وقتی که منصوب رهبری در صدر دانشگاه آزاد وجود دارد، توقعات نیز افزایش می‌یابد.

وی به نقش افراد تأثیرگذار در راهبری تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: افرادی که توانایی مدیریت و رهبری محیط داشته باشند اندک هستند و افراد دیگر تابع این افراد می‌شوند.

رستمی با بیان اینکه به همین منظور مسئولیت تشکل‌ها و مدیران آنها افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: بنابراین باید پس از پذیرفتن مسئولیت با خداوند بیشتر خلوت کرد و با خدا راز و نیاز کرد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ۳۵ سال دانشگاه به شکلی شکل گرفته که ممکن است برخی با آن مخالف باشند، گفت: بخشی از این اتفاقات به فرهنگ‌های چند ساله موجود در ساختار دانشگاه بازمی‌گردد.

رستمی با بیان اینکه مسئله حجاب نیز امری فرهنگی است و همان شاخص‌ها را داراست، اظهار کرد: تحقق اهداف فرهنگی نیاز به مداومت دارد که این در امر مهم تربیتی در انسان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بنابراین نباید خسته شد، افزود: باید کار ایجابی صورت گیرد و در این مسیر حرکت کرد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دانشجویان به دنبال حرکت به سمت اهداف انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد باشند، تصریح کرد: اشراف و آگاهی در وجود تشکل‌های دانشجویی انقلابی باید به وجود آید.

وی در ادامه با یادآوری اینکه دشمن به دنبال مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ادامه داد: دشمن به دنبال ضریب‌دادن به حرکت‌های علیه حیا و حجاب در داخل کشور است.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه سبک زندگی ما تغییراتی کرده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که درگیر بدحجابی هستند، از خانواده‌های متدینی هستند که با شرع کاملاً آشنایی ندارند.

وی با بیان اینکه باید با مظاهر بدحجابی و دهن‌کجی به ارزش‌ها مقابله جدی و مداوم صورت گیرد، گفت: نباید در این حوزه خسته شد و خوشبختانه در دانشگاه آزاد و در مدیران و بدنه آن، دغدغه ارزش‌ها وجود دارد.

رستمی با بیان اینکه بخشی از افرادی که در محیط دانشگاهی حضور دارند از نظر علمی یا ارزش‌های اسلامی و انقلابی شایسته نیستند، اظهار کرد: این افراد در کنار خیل عظیم استادان مومن و معتقد پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه دانشجویان در مواردی که با بی‌سوادی و یا رفتار غیرانقلابی استادان مواجه می‌شوند، به مسئولان اطلاع دهند، افزود: واگذاری بسیاری از مشکلات جامعه را به نهادهای نظارتی و سازمان‌های موجود ممکن است ناکارآمدی به دنبال داشته باشد؛ اما وقتی دانشجویان ورود کردند، رویدادهای خوبی رخ داده است.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه مسئولان دفتر مقام معظم رهبری وظیفه حمایت از ارزش‌های انقلابی و اسلامی را دارند، تصریح کرد: دانشجویان هرجا ناکارآمدی رخ داد، به دفاتر نمایندگی اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه هزینه فعالیت‌های فرهنگی نهاد در بودجه دانشگاهی دیده شده است، ادامه داد: استفاده از بودجه عمومی کشور در نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها در برخی از دولت‌ها، شرایط فراهم بوده و در برخی از دولت‌ها یا اعتقادی وجود نداشته و یا محدویت‌های مالی وجود داشته است.

رستمی با بیان اینکه محدودیت‌هایی در حوزه بودجه نهاد نداریم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته و همچنین در سال جاری تاکنون هیچ بودجه‌ای از نهاد به دفاتر نمایندگی تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه افتتاح دفاتر نهاد در دانشگاه‌هایی که فاقد آن هستند، در اولویت کاری ماست، گفت: مصاحبه‌ها برای انتخاب مسئولان نهاد و معاونان آغاز شده است و تأکید کردیم که از بهترین افراد انتخاب شود.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در ادامه با بیان اینکه اگر همراهی دولتمردان باشد، شورای انقلاب فرهنگی به اهداف خود می‌رسد، اظهار کرد: اسناد فاخری در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شده است که برخی از آنان با مقاومت‌هایی در بدنه اجرایی مواجه هستند در حالی که هیچ دستگاهی حق مقاومت با آن را ندارند و مقاومت در برابر آن به معنای مقاومت در برابر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه هر برنامه مفیدی که در دانشگاه‌ها رخ می‌دهد، مسئولان دفتر نهاد نمایندگی باید حمایت کنند، افزود: حراست‌ها بازوی مشورتی هستند و نه تصمیم‌گیر و نباید مانعی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی شوند.

رستمی با بیان اینکه سهمیه ویژه‌ای برای دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان دانشگاه آزاد در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: پیگیری برای دیدار دانشجویان دانشگاه‌های آزاد با مقام معظم رهبری را انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تأکید کردند که با تشکل‌های دانشجویی دیدار داشته باشند که نشان‌دهنده اهمیت کار تشکلی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1021553

وب گردی

وب گردی