لایحه اصلاح قانون انتظامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بازنگری و بررسی می‌شود

نشست هماهنگی بازنگری و تدوین لایحه اصلاح قانون انتظامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، با حضور جمعی از حقوقدانان، صبح و عصر روز پنج شنبه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۸ در شهر مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم ابراهیمی، نماینده وزیر علوم و مسئول هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و هماهنگ‌کننده هیئت‌های انتظامی اعضای هیئت‌علمی، هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی در راستای بازنگری و تدوین لایحه اصلاح قانون انتظامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: وجود ساختار جدید «هیئت‌عالی نظارت انتظامی» از مهم‌ترین مواد اضافه‌شده در بازنگری این قانون می‌باشد.
وی بابیان اینکه در ساختار جدید «قانون و مقررات انتظامی اعضای هیئت‌علمی»، تخلفات پژوهشی نیز به موارد قبلی افزوده شده است.
وی درباره راهکار دفتر هماهنگی هیئت‌ها برای بازنگری «قانون و مقررات انتظامی» گفت: در ابتدای امر با صدور بخشنامه‌ای به‌تمامی هیئت‌های انتظامی دانشگاه‌ها، تقاضا شد که با بررسی قانون مقررات انتظامی اعضای هیئت‌علمی ایرادات و ابهامات خود نسبت به این قانون را مکتوب و در اختیار این دفتر قرار دهند که پس از دریافت نظرات هیئت‌ها، همه آن‌ها جمع‌بندی و نکات کلیدی آن استخراج شد.
ابراهیمی درخصوص دیگر اقدامات صورت گرفته در بازنگری این قانون افزود: در این راستا تصمیم گرفتیم در این زمینه از نظرات قضات دیوان عدالت اداری، دبیرخانه هیئت‌عالی نظارت و جمعی از حقوقدانان صاحب‌نظر درزمینهٔ بازنگری قانون و مقررات انتظامی استفاده شود که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و عمومی در چندین جلسه، تمامی مواد «قانون و مقررات انتظامی» مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021557

وب گردی

وب گردی