تشکیل کمیته فنی بررسی میزان خسارت آتش‌سوزی میدان حسن‌آباد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: بزودی گزارش کمیته فنی بررسی آتش‌سوزی میدان تاریخی حسن‌آباد ارائه خواهد شد و پس از آن نسبت به بازسازی و مرمت بخش‌های خسارت‌دیده اقدام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس،‌ درباره آخرین برآورد خسارت‌های آتش‌سوزی میدان حسن‌آباد گفت: دو شب گذشته بخش شمال‌غربی میدان حسن‌آباد متأسفانه دچار حریق شد و این میدان تاریخی خسارت‌هایی را برداشت.

وی ادامه داد:‌ این ساختمان شامل طبقه همکف و یک طبقه بالایی است که پایه‌های چوبی آن در طبقه آخر و شیروانی که محل انبار مراکز تجاری بود دچار آتش‌سوزی شد و خسارت‌هایی به بخش شمال‌غربی این میدان تاریخی وارد کرد و به سقف و نما آسیب جزئی وارد شد و همین طور دو گنبد این میدان تاریخی نیز آسیب دید.

جانفشان افزود:‌ از ابتدای آتش‌سوزی، آتش‌نشانان، نیروهای شهرداری و همکاران بنده در میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای بازسازی قسمت‌های آسیب‌دیده چه اقدامی انجام خواهد شد،‌گفت:‌ ابتدا باید به صورت کارشناسی خسارت‌های وارده بر بنا را مورد بررسی قرار دهیم و سپس کمیته‌ای از کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شده است تا خسارت‌های وارده را مورد بررسی قرار دهند و پس از آن طرح و برنامه‌ای برای ترمیم بنا ارائه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود:‌در حال حاضر کمیته میراث فرهنگی در حال بررسی است و تا چند روز آینده گزارش فنی آن ارائه خواهد شد.

وی گفت: بافت تاریخی بازار قدیم تهران نیز در حال حاضر با حوادثی مواجه است که کمیته مدیریت بحران فرمانداری تهران تشکیل شده است و مستمراً با حضور دستگاه‌های ذیربط جلسات برگزار شده و نقطه نظرات اعلام می‌شود.

جانفشان گفت: در بافت تاریخی بازار به دلیل اینکه تبادلات انسانی و کالایی زیادی در آنجا انجام می‌شود شاهد اینگونه حوادث و اتفاقات هستیم.

وی گفت:‌ میراث فرهنگی و گردشگری یک نهاد نظارتی است و در این خصوص اقدامات لازم را انجام خواهد داد البته شهرداری تهران و معاونت معماری و شهرسازی نیز برای حفظ بافت تاریخی اقداماتی را انجام داده‌ا‌ند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1021558

وب گردی

وب گردی