باید حقایق جنگ تحمیلی را به گوش مردم  رساند/از تحریف در کتب دفاع مقدسی جلوگیری شود

 نویسنده کتاب «پایتخت درد» گفت: باید حقایق جنگ را به گوش مردم و جامعه امروز رساند، به گفته رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس فرهنگی را با خود به همراه دارد که برای ۸۰ سال آینده جای کار باقی گذاشته است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، محمدمهدی بهداروند عضو انجمن اهل قلم ضمن اشاره به آسیب‌های موجود در حوزه نگارش کتاب‌های دفاع مقدس گفت: متاسفانه این روزها مقوله فرهنگ مظلوم واقع شده، مطالعه و نشر کتب ارزشی نیز مورد توجه نیست. ناتوانی ناشران در چاپ کتاب سبب شده که جامعه بیشترین ضرر را متحمل شود، زیرا جامعه به فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس نیازمند است.

این نویسنده کتاب حوزه دفاع مقدس ادامه داد: هم اکنون فضای حاکم بر کتب دفاع مقدس محلی برای درآمدزایی برخی نویسنده نماها شده و تنها تعداد معدودی از نویسندگان هستند که با عشق از دفاع مقدس قلم می‌زنند و به صورت غیرانتفاعی کار می‏ کنند.

وی به افزایش میزان کتاب‌های بی محتوا اشاره کرد و گفت: انتشار کتاب‌های بی محتوا تبعات ناگواری را در آینده متوجه کتاب‌‌های ارزشی می کند. افزایش آثار بی محتوا در حوزه کتب ارزشی فرهنگ دفاع مقدس را تحت تاثیر قرار داده است.

بهداروند تاکید کرد: نیازمند رویکردهای مناسب برای ساماندهی محتوای کتاب‌های دفاع مقدس هستیم، برای انتشار کتاب‌های دفاع مقدس چه در حوزه پژوهش، خاطرات، شعر، تاریخ شفاهی، داستان و رمان و غیره نیازمند تدابیر مناسبی هستیم تا از تحریف به دور بماند. متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که هر کس هر طور بخواهد می نویسد.

بهداروند با تاکید بر حقیقت نویسی و پژوهش محوری در گردآوری اطلاعات در حوزه کتب دفاع مقدسی گفت: باید در کتب دفاع مقدسی حقایق را از روایات و مستندات دفاع مقدس همانگونه که رخ‌ داده است بنویسیم تا به روح واقعی دفاع مقدس ضربه وارد نشود و تحریف صورت نگیرد زیرا هر آنچه که امروز از خاطرات دفاع مقدس به رشته تحریر در می‌آید در آینده سندی بر وقایع رخ داده در جنگ تحمیلی محسوب می‌شود، متاسفانه عدم پرداخت صحیح و برخی تحریف‌ها در کتب دفاع مقدسی باعث شده جوانان امروز هیچ‌گاه نتوانند خود را با افراد بزرگی مانند «شهید زین‌الدین» و یا «شهید باکری» ارتباط برقرار کرده و از این اشخاص بزرگ تاریخ دفاع مقدس الگوبرداری کنند.

نویسنده کتاب «پایتخت درد» مستند نویسی و نگارش کتاب بر محور واقعیت را ضرورت کتاب‌های ارزشی خواند و تصریح کرد: باید بر نگارش کتاب‌های ارزشی نظارت کرد تا کیفیت فدای کمیت نشود، باید حقایق جنگ را به گوش مردم و جامعه امروز رساند، به گفته رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس فرهنگی را با خود به همراه دارد که برای ۸۰ سال آینده جای کار باقی گذاشته است.

وی خاطرات رزمندگان و جانبازان را گنج و سرمایه عظیم دانست و گفت: فرهنگی که در دفاع مقدس نهفته است فرهنگی برگرفته از الگوهای درست زندگی بشریت بوده و چنانچه به عنوان الگوی درست برای زندگی انتخاب شود می‌تواند حل بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما باشد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1021572

وب گردی

وب گردی