ارائه کارنامه الکترونیکی از اول مهرماه/ تعداد مدارس هوشمند افزایش می‌‌یابد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از ارائه کارنامه و روند سلامت و بهداشت دانش آموزان به صورت الکترونیکی از اول مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم انعقاد تفاهم نامه با وزیر ارتباطات در نمایشگاه الکامپ با بیان اینکه کارشناسان دو وزارتخانه با نگاه مثبت برای انجام این تفاهم نامه تلاش کردند اظهار کرد: هوشمندسازی در ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه تکلیف شده است. اگر به دنبال میهن الکترونیک و توسعه هستیم، کانون آن مدارس هستند. چرا که مدرسه موسسه تحول آفرین و کارگزاران تحول، معلمان هستند.

وی گفت: اکنون ۲۲ درصد مدارس ما هوشمند هستند و ۷۷ هزار مدرسه ما به نوعی به خدمات اینترنتی متصل‌اند ولی باید این رقم افزایش یابد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کارکردهای مثبت هوشمندسازی و فناوری اطلاعات گفت: این امر هزینه‌ها و فعالیت های کیفی را تقویت و بسترهای آموزش را به طور ساده و دقیق فراهم می‌کند تا بتوانیم از بخش خصوصی و خیرین استفاده کنیم.

حسینی ادامه داد: برای ارتباط رسانی به مدارس و استقرار عدالت اجتماعی نیز از این شبکه می‌توانیم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه از امروز تلاش جدی خود را برای عمل به مفاد تفاهم نامه آغاز می‌کنیم که شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و حاشیه شهرها و روستاها را مدنظر قرار داده است گفت: در آموزش و پرورش باید برای جامعه مخاطب تبیین کنیم که بین خصوصی سازی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تفاوت وجود دارد که این اختلاف درباره مدارس غیردولتی هم وجود دارد. ما برای هوشمندسازی قطعا باید از همه ظرفیت ها از جمله بخش خصوصی، حاکمیت و دولت استفاده کنیم.

حسینی تصریح کرد: شبکه‌هایی چون سیناروبیک، شبکه تعاملی، آمادگی مدارس را در یادگیری و یاددهی ارتقاء می‌دهد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدارس ما اکنون به لحاظ فعالیت‌های مختلف سرشان شلوغ است و از طریق بسترهای فناورانه قصد کاستن از این شلوغی و آموزش کیفی تعاملی آنها را داریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تعداد مدارس هوشمند گفت: بیش‌ از ۱۲۲ هزار کلاس درس ما هوشمندسازی شده‌اند و تخته هوشمند در کلاس ها وجود دارد، البته نرخ برخورداری از امکانات فناورانه متفاوت است؛ در برخی مناطق به ازای هر صد دانش آموز ۷ کامپیوتر داریم اما در برخی مناطق به ازای هر صد دانش آموز نیم کامپیوتر وجود دارد. در حال حاضر، ۱۲ هزار محتوای آموزشی هوشمند را تولید کرده‌ایم.
انتهای پیام/

کد خبر: 1021655

وب گردی

وب گردی