صندوق‌های انتخابات بهترین تشخیص برای رأی و نظر مردم هستند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق‌های رأی مانع از دیکاتوری می‌شود و همین دلیل هرگز موافق با تحریم انتخابات نیستیم و مردم را به حضور در انتخابات تشویق می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از همدان، مصطفی کواکبیان صبح امروز در دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی متشکل از اصلاح طلبان، اصولگرایان است که هر کدام از چند بخش تشکیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه چهار جریان اصلی اصولگرا در مجلس حضور دارند افزود: جامعتین، موتلفه، تحول‎‌گرا با محوریت قالیباف، پایداری و جریان طرفداران محمود احمدی‌نژاد طیف اصولگرا را تشکیل می‌دهند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت درباره جریان مستقل نیز تصریح کرد: این جریان بیشتر طرفداران دولت هستند که بیشتر اعتدالگرا هستند و حزب اعتدال و توسعه پیشانی آن‌ها هستند.

وی ادامه داد: بخشی از جریان‌ها نیز نزدیک به محسن رضایی هستند که همواره فعال بودند و می‌خواهند در انتخابات حاضر شوند.

کواکبیان تصریح کرد: برخی از احزاب اصلاح طلب نیز همواره اعتقاد دارند که باید حاضر شوند و لیست ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه جریان سوم نیز نه اهل تحریم هستیم و نه اهل حتماً ارائه لیست انتخاباتی ادامه داد: این گروه که من نیز طرفدار آن‌ها هستم اگر افراد صاحب صلاحیت داشته باشند لیست ارائه می‌دهند و اگر نداشته باشند نیز مردم را به شرکت در انتخابات تشویق می‌کنند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه صندوق‌های انتخابات بهترین تشخیص برای رأی و نظر مردم هستند خاطرنشان کرد: صندوق‌های رأی مانع از دیکاتوری می‌شود و همین دلیل هرگز موافق با تحریم انتخابات نیستیم و مردم را به حضور در انتخابات تشویق می‌کنیم.

کواکبیان با بیان اینکه چند ماه فرصت داریم که موانع انتخابات پرشور را برطرف کنیم اظهار کرد: مردم مشکلات اقتصادی بسیاری دارند و مشخص نیست که دولت بتواند از پس هزینه و پرداخت حقوق کارمندان برآید.

وی با اشاره به اینکه مشارکت بالا در انتخابات نشان داده که مشکلات برطرف می‌شود تصریح کرد: اگر مشارکت کاهش یابد، نه تنها مشکلات برطرف نمی‌شود، بلکه مسائل و موانع بین المللی بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعهدات برجامی خود را کاهش دادیم تصریح کرد: میزان غنی شدن اورانیوم را افزایش داده و اگر اروپا اقدام جدی‌تری نداشته باشد، گام‌های بعدی را برخواهیم داشت.

کواکبیان با بیان اینکه برای شرکت در انتخابات تابع حزب هستم و بنا بر شرایط در این اتفاق بزرگ ورود خواهم داشت ادامه داد: افتخار بنده این است که برند اصلاح طلبی دارم.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما نفت است خاطرنشان کرد: نفت در اینستکس نیامده در حالی که مهمترین مسأله ما است و مراودات مالی نیز باید در آن دیده شود.

دبیر حزب مردم سالاری با بیان اینکه درباره برجام نظر احساساتی نداریم گفت: نظرات ما بر مبنای حفظ منافع ملی است و بر این اساس نیز تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از حمایت روحانی پشیمان نیستیم، اما انتقاد داریم اظهار کرد: ما وکیل والدوله نیستیم و انتقاداتی داریم، به طوری که قبل از حوادث دی ماه 96 به رئیس جمهور گفتیم که تدابیر خود را آغاز کنند که در غیر این صورت ما هم زیر سوال می‌رویم.

کواکبیان با بیان اینکه موافق شفافیت در مجلس هستم افزود: همواره از شفافیت آراء حمایت کردم اما رأی نیاورد که مخالفان هم در گروه اصلاح طلبان و اصولگرایان هستند.

وی با اشاره به اینکه معیارهای انقلابی بودن و نبودن را باید مشخص کنیم خاطرنشان کرد: هرکسی که آپارتمان گرفته امضاش را پس گرفته، چرا نامش اعلام نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اسامی افراد را اعلام کنید گفت: هرکس که خطایی کرده، نامش را اعلام کنید تا نام همه 290 نماینده خراب نشود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه البته ناکارآمدی و ضعف‌های دولت را منکر نیستیم ادامه داد: دولت نمی‌تواند قیمت دلار را پایین‌تر بیاورد و اگر می‌توانست انجام می‌داد و این همه مشکلات را تحمل نمی‌کرد بنابراین نمی‌توان ادعا کرد که دولت از روی عمد باعث افزایش قیمت دلار شده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط سال 96 دوباره از روحانی حمایت می‌کنیم خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب هم تنها مختص به دولت نیست و جوانگرایی در سایر بخش‌ها نیز باید صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021657

وب گردی

وب گردی