اغلب تریبون‌های دانشگاه‌ها در اختیار جریان‌های خاصی‌ است/ ممنوعیتی برای طرح مبانی مهم وجود ندارد

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: اغلب تریبون‌های دانشگاه‌ها در اختیار جریان‌های خاصی است؛ اما ممنوعیتی برای طرح مبانی مهم وجود ندارد.

یعقوب محمدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره میزان اثرگذاری دانشگاه‌ها برای توسعه عدالت اجتماعی اظهار کرد: دانشگاه‌ها در همه جای دنیا مسئولیت‌های اجتماعی بر عهده دارند؛ اما فعالیت‌ دانشگاه‌ها برای توسعه عدالت‌ به آموزش مبانی و پژوهش در این حوزه محدود می‌شود.

وی به لزوم شفافیت در عرصه عدالت اجتماعی اشاره کرد و گفت: دانشگاه باید توانایی تربیت افرادی که شفافیت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می‌دهند٬ داشته باشد. دانشگاه‌ها با تربیت افراد کارآمد برای بسط و گسترش شفافیت در عرصه‌های اجتماعی، نقش مهمی در کشور ایفا می‌کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با تأکید بر این‌که دانشگاه‌ها توانایی چندانی برای انجام فعالیت‌های جریان‌ساز ندارند، تصریح کرد: دانشگا‌ه‌ها با تریبون‌های خود نظریه‌پردازی می‌کنند؛ اما این اتفاقات به ایجاد جریان‌های مهم و کارساز منجر نمی‌شود.

محمدی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: اغلب تریبون‌های دانشگاه‌ها در اختیار جریان‌های خاصی است؛ اما ممنوعیتی برای طرح مبانی مهم وجود ندارد. اگر تمام فعالیت‌های دانشگاه در چارچوب خاصی قرار نگیرد، هرگز نتیجه مفیدی از آن به دست نخواهد آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021710

وب گردی

وب گردی