لزوم ایجاد رشته‌های تحصیلی کاربردی و مهارت محور در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بر لزوم ایجاد رشته‌های تحصیلی کاربردی و مهارت محور در دانشگاه آزاد اسلامی به منظور اشتغال جوانان تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد شهرکرد، مظاهر نیکخواه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ‌استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر لزوم ایجاد رشته‌های تحصیلی کاربردی و مهارت محور که به اشتغال جوانان پس از فارغ التحصیلی کمک می‌کند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت عظیمی که در سطح کشور دارد می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.

نیکخواه اظهار داشت: با توجه به اینکه واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و آموزشکده‌های سما از امکانات، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قابل ملاحظه‌ای برخوردار هستند، ایجاد رشته‌های کاربردی در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سمای استان می تواند برای اشتغال دانش آموختگان رشته‌های کاربردی و مهارت محور نقش اساسی داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد افزود: برای اینکه بتوانیم به کشوری توسعه یافته تبدیل شویم، توجه به مهارت آموزی و مهارت افزایی جوانان و توسعه کمی و کیفی رشته‌های کاربردی و مهارت محور در دانشگاه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نیکخواه‌ با اشاره به اینکه دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری دانشگاهی مردمی، مهارت محور و کارآفرین است، افزود: رشته‌های مهندسی فناوری نقشه برداری، آسانسور و بالابرها، منابع آب‌های سطحی، آنالیز ورزشی، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و معطر، نساجی چرم و رشته مربی هنر کودک، ارزیابی صنایع دستی و میراث فرهنگی، موسیقی – نوازندگی ساز کلاسیک و مدیریت گردشگری از جمله رشته های مهارت محور و کاربردی مورد تقاضای استان است که امیدواریم با راه اندازی این رشته‌ها از مهرماه سال جاری نقش اساسی در مهارت محوری و اشتغال جوانان داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: ارتقای توانمندی دانشجویان، تربیت نیروی ماهر و مورد نیاز بازار، انطباق هر چه بیشتر برنامه های درسی به نیازهای جامعه، تقویت بنیه انسانی و مادی دانشگاه از جمله اهداف برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در حوزه اشتغال زایی برای جوانان است.

نیکخواه در پایان تصریح کرد: امیدواریم با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، رهنمودهای رئیس هیئت مؤسس و امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه‌ریزی مدون و ایجاد رشته‌های مهارت محور و کاربردی در دانشگاه‌ها در جهت ایجاد شغل، مهارت آموزی و افزایش کیفیت آموزشی گام‌های موثر و مفیدی برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021749

وب گردی

وب گردی