زیرساخت‌های لازم برای حضور دانشجویان در اردوهای راهیان نور فراهم شده است

رئیس سازمان دانشجویی کشور گفت: زیرساخت‌های لازم برای حضور دانشجویان در اردوهای راهیان نور توسط سازمان بسیج دانشجویی کشور فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جواد نیک روش رئیس سازمان دانشجویی کشور در نشست خبری اردوهای راهیان نور شمال غرب کشور که صبح امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد،‌ گفت: اردوهای راهیان نور از جمله برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها بود که از اوسط دهه ۷۰ آغاز شد.

وی ادامه داد: چند سالی‌ست که فضایی برای دانشجویان مهیا شده است تا بتوانند در مناطق جنگی حضور یافته و از نزدیک با این فضا آشنا شوند.

رئیس سازمان بسیج تصریح کرد: خوشبختانه در سال های گذشته اردوهای راهیان نور از جنوب کشور به غرب کشور گسترش یافته است. سازمان بسیج دانشجویی کشور توفیق دارد زیر‌ساخت‌های لازم برای حضور دانشجویان در این اردوها را فراهم کند.

وی بیان کرد: راهیان نور همواره مورد توجه مسئولان موسسه‌های آموزش عالی بوده است. قرارگاه شهید علم‌الهدی در کشور به عنوان قرارگاه محوری در برگزاری راهیان نور شناخته می‌شود و زمینه رفع مشکلات بهداشتی، زیرساختی، فرهنگی و غیره را فراهم می‌کند.

نیک روش با بیان اینکه دانشجویان قشر پیشرو و جریان‌ساز جامعه هستند، تصریح کرد: اردوهای راهیان نور در واقع یک اردوی فناورانه با چارچوب معین است و در راستای پرورش ارزش‌های معنوی و مذهبی ایران بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر اینکه تابستان بهترین فرصت برای برگزاری دوره‌های تشکیلاتی، کادرسازی، اردوهای جهادی، راهیان نور، دوره‌های آموزشی و تربیتی است، گفت: دانشجویان در این دوره‌ها علاوه بر خودسازی با مسائل روز کشور و جهان آشنا شده و با آغاز ترم تحصیلی جدید، جان تازه‌ای به محیط دانشگاه تزریق می‌کنند.

وی اذعان کرد: بازدید از مناطق جنگی در قالب راهیان نور یکی از مؤثرترین و اثرگذارترین فعالیت‌های فرهنگی است که در چند سال اخیر توسط بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021766

وب گردی

وب گردی