فاز دوم طرح هوشمندسازی شبکه برق کلید خورد

امروز و با حضور وزیر نیرو، تفاهم نامه نصب 5 میلیون کنتور فهام میان شرکت توانیر و شرکت ساتکاب به امضا رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز با امضای تفاهم نامه ای میان شرکت های توانیر و ساتکاب، فاز دوم طرح ملی فهام ، که با هدف هوشمندسازی شبکه برق انجام می شود، با حضور وزیرنیرو آغاز شد.
فاز دوم طرح فهام وارد مرحله عملیاتی شده و 5 میلیون مشترک برق در طی 2 سال به کنتورهای فهام ( هوشمند) مجهز خواهند شد.
براساس این گزارش، در فاز اول طرح فهام، مشترکان دیماندی برق به کنتورهای هوشمند مجهز شدند و علاوه بر این استانداردها، مشخصات فنی و دانش فنی ساخت کنتورهای هوشمند داخلی تحقق یافت.
در قالب فاز دوم قرار است دو و نیم میلیون مشترک سه فاز آمپری از جمله مشترکان کوچک صنعتی، تجاری، باقی مانده مشترکان کشاورزی و سه فاز خانگی و همچنین دو نیم میلیون مشترک تک فاز تجاری و خانگی، با اولویت مشترکان پرمصرف، به کنتورهای هوشمند مجهز شوند که از این طریق رفتار مصرفی این دسته از مشترکان قابل مدیریت خواهد شد.
این گزارش می افزاید: علاوه بر این طرح قرار است 200 هزار کنتور مرجع هوشمند نیز در مجتمع های تجاری و مسکونی نصب شود که از این طریق نیز رفتار مصرفی حدود ۵ میلیون مشترک مدیریت پذیرخواهد شد.
خاطرنشان می سازد که این 200 هزار کنتور مرجع خارج از تفاهم نامه با ساتکاب بوده و توسط شرکت های توزیع نیروی برق سراسر کشور اجرایی خواهد شد. جمعا با تفاهم نامه ساتکاب طی دوسال آینده ١٠ میلیون مشترک با اولویت مشترکین پرمصرف هوشمند خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021774

وب گردی

وب گردی