لزوم تعیین تکلیف  استادانی که پایبند به اصول انقلاب نیستند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی واحد تبریز گفت: زمان آن رسیده که صلاحیت استادانی که پایبند به مبانی نظام جمهوری اسلامی نیستند و دانشجویان را به انقلاب سرد و بدبین می‌کنند، تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در دوره تشکیلاتی آموزشی «حیات طیبه» دانشگاه آزاد اسلامی با دانشجویان دیدار کرد. میلاد عبدی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی واحد تبریز در این دیدار به نمایندگی از اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنان خود به مقوله حجاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر متأسفانه حجاب در برخی از دانشگاه‌های کشور وضعیت بحرانی دارد به طوری که به رقابت تنگاتنگ برای تشدید بی‌حجابی و ناهنجاری سوق داده شده است. در رابطه با حل این موضوع دستورالعملی به نام «آراستگی» در سطح دانشگاه‌ها موجود است اما این دستورالعمل‌ها صرفاً در چند بنر سه در چهار جلوی درهای ورودی دانشگاه‌ها خلاصه شده است.

عبدی اضافه کرد: به‌نظر می‌رسد مسئولان برای چگونگی اجرای این دستورالعمل برنامه‌ای متصور نیستند. البته تشکل‌های دانشجویی هم به نوبه خود برای برون‌رفت از این وضعیت برنامه‌های متناسب را تدارک دیده‌اند و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان آمادگی کامل خود را برای کمک به دانشگاه آزاد اسلامی درباره این موضوع اعلام می‌دارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی واحد تبریز ادامه داد: برخی از استادان به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران معتقد نیستند و اصل انقلاب را قبول ندارد، جوانان و دانشجویان را نسبت به گذشته و آینده انقلاب بدبین می‌کنند. زمان آن رسیده که تجدید نظری درباره صلاحیت این استادان معلوم‌الحال شود.

عبدی با تأکید بر ارتباط جوانان انقلابی با یکدیگر عنوان کرد: مسئولان محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به مثابه پدر معنوی دانشجویان انقلابی هستند که بدین ترتیب انتظارات از آنها از طرف نیروهای مومن انقلابی در دانشگاه‌ها بالا می‌رود. یعنی به عبارتی دانشجویان انقلابی پشت گرمی‌شان و قرص بودن دلشان در دانشگاه‌ها به وجود با برکت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها است. گاهی مشاهده می‌شود در بعضی از دانشگاه‌ها حمایت‌های لازم از دانشجویان انقلابی در برنامه‌های فرهنگی و سیاسی از طرف دفتر نهاد رهبری صورت نمی‌گیرد که باید این عدم هماهنگی‌ها برطرف شود.

این فعال دانشجویی در دیدار رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با دانشجویان عنوان کرد: در حال حاضر بهره‌مندی از جوانان انقلابی که در فضای تشکیلاتی فعالیت‌های چندین ساله دارند، رشد و نمو پیدا کرده‌اند. به عبارتی در چنین فضایی آزمون خطا‌های لازم را تجربه کرده‌اند که این تجربه می‌تواند به عنوان پشتوانه مهم فکری و عملی آنان برای پیشبرد و حل مسائل کشور تاثیرگذار باشد.

وی اذعان کرد: متأسفانه برخی از فعالان تشکیلاتی بعد از کسب تجربه و فعالیت چندین ساله و فارغ‌التحصیلی به حال خودشان رها می‌شوند. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توجه بسیار ویژه‌ای نسبت به امر میدان دادن به جوانان داشتند، واژه جوانان حدود ۴۰ بار در این بیانیه استفاده شده است که حاکی از اهمیت دادن و توجه به جوانان است. زیرا جوانان هستند که با شور، ذوق و شوق جوانی خود می‌تواند راه‌گشا باشند. همچنین جوانان در گام دوم انقلاب می‌توانند به عنوان موتور پیشران و جلو برنده ایفا نقش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021848

وب گردی

وب گردی