ایجاد مرکز مطالعات معماری اسلامی و ایرانی در واحد زنجان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به ظرفیتی که درحوزه معماری ایرانی و اسلامی در استان زنجان وجود دارد، در صددیم یک مرکز مطالعات مرتبط با این موضوعات در دانشگاه آزاد این شهر تاسیس کنیم.

علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای سفر دکتر طهرانچی به این استان گفت: افتتاح مرکز متالوژی و باشگاه مادر و کودک در دانشگاه آزاد زنجان از جمله دستاوردهای سفر دکتر طهرانچی در بازدید از این دانشگاه بود.

وی افزود: باشگاه مادر و کودک باشگاهی ورزشی است که امکان حضور مادران به همراه فرزندان خود در این مجموعه فراهم شده است. در داخل این مجموعه فضایی برای نگهداری کودکان تعیین شده تا مادران بتوانند در کنار فرزندان خود برای انجام فعالیت‌‌‌‌‌‌های ورزشی ‌‌حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده از باشگاه مادر و کودک برای عموم افراد آزاد است و امکانات موجود در این مجموعه ورزشی به طور رایگان در اختیار کارمندان دانشگاه قرار می‌‌‌‌‌گیرد. عموم مردم هم با پرداخت شهریه‌‌ای پایین‌تر از باشگاه‌‌های ورزشی دیگر می‌‌توانند از این فضا و امکانات ورزشی بهره‌‌مند شوند.

فیروزفر درباره بزرگ‌‌‌‌ترین دستاورد بازدید دکتر طهرانچی از دانشگاه آزاد زنجان تاکید کرد: با توجه به ظرفیتی که درحوزه معماری ایرانی و اسلامی در استان زنجان وجود دارد از جمله وجود بنای معروف گنبد سلطانیه در این استان، دکتر طهرانچی نگاه ویژه‌‌ای به توسعه معماری اسلامی و ایرانی در استان زنجان دارد که بر همین مبنا تصویب طرح تاسیس یک مرکز مطالعات مرتبط با این موضوعات در دانشگاه آزاد زنجان، بزرگ‌ترین دستاورد پژوهشی این سفر محسوب می‌‌شود.

وی متذکر شد: با توجه به پتانسیل‌‌هایی که در زمینه معماری اسلامی و ایرانی در استان زنجان وجود دارد، دانشگاه آزاد در این استان به عنوان قطب معماری اسلامی و ایرانی معرفی شد که در طرح پایش هم موضوع پایان‌‌نامه‌های ما بر مبنای همین موضوعات خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در پایان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت عظیمی که در حوزه معماری اسلامی و ایرانی در استان زنجان وجود دارد و با بهره‌‌‌مندی از اعضای هیئت علمی توانمند در این رشته درصددیم تا مدارس عالی مهارتی جهت تربیت فارغ التحصیلانی کارآمد را تاسیس کنیم که بدون تردید این اتفاق دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد زنجان در توسعه معماری اسلامی و ایرانی محسوب خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021880

وب گردی

وب گردی