رونمایی از ربات‌های  المپیک ۲۰۲۰

شرکت تویوتا برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو ربات‌های مختلفی طراحی کرده که به تازگی از آنها رونمایی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت ژاپنی تویوتا که اسپانسر مسابقات المپیک توکیو نیز به حساب می‌آید مشغول آماده‌سازی چند ربات برای المپیک ۲۰۲۰ است. در همین راستا این شرکت ربات‌های جدیدی را برای خبرنگاران به نمایش گذاشته است.

یکی از ربات‌های به نمایش درآمده، ظاهری با نماد المپیک ۲۰۲۰ و اعضای بدن متحرک دارد. در چشمان ربات نیز تصاویر ستاره و قلب نمایش داده می‌شود. این ربات نمی‌تواند حرف بزند و به کندی راه می‌رود. اما به گفته مهندس سازنده آن، مسئولیت‌های مختلفی مانند نگه داشتن مشعل المپیک به وسیله آهن ربا دارد.

علاوه بر آن در این مراسم ربات T-TR1 نیز نمایش داده شد. انستیتو رباتیک تویوتا در آمریکا این ربات را ساخته تا بُعد دیگری از قابلیت‌های حمل‌و‌نقلی شرکت را نشان دهد. این ربات در حقیقت یک نمایشگر متحرک عظیم در ابعاد یک انسان است. این نمایشگر عظیم به افراد کمک می‌کند به طور مجازی در ورزشگاه و مراسم مختلف حضور داشته باشند. به عنوان مثال ورزشکارانی که نمی‌توانند در ورزشگاه حضوری یابند، با کمک این ربات به طور مجازی در مراسم حضور خواهند داشت.

یکی دیگر از این ربات‌ها که Cue3 نام دارد با استفاده از فناوری‌های مختلف توپ را در حلقه بسکتبال پرتاب می‌کند و چندی پیش نیز رکوردی را در کتاب گینس ثبت کرد.

در کنار این موارد تویوتا ربات‌هایی ساخته که قادر به جمع آوری اشیا از زمین و همچنین کمک به افراد سالمند و بیمار هستند.

اما آخرین نمونه، یک ربات کمک ورزشی شبیه یک ارابه کوچک است که اشیا و لوازم ورزشی مانند نیزه، دیسک یا چکش را از زمین بر می‌دارد.

ربات مذکور هوشمند است و می‌تواند از موانع و مسیرهای تکراری اجتناب کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021890

وب گردی

وب گردی