بیشترین تأثیر در رشد علمی کشور با حمایت مقام معظم رهبری رقم خورده است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بیانیه گام دوم اتفاقی ویژه در مناسبات رهبر معظم انقلاب با مردم بوده و بیشترین تأثیر در رشد علمی کشور با حمایت مقام معظم رهبری رقم خورده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در دومین روز از برگزاری نهمین دوره ضیافت اندیشه اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران در مشهد مقدس که با حضور صد نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه برگزار شد، انتخاب موضوع تببین بیانیه گام دوم انقلاب را شایسته تقدیر دانست و اظهار کرد: گام دوم، اتفاقی ویژه در مناسبات رهبر معظم انقلاب با مردم است. ایشان در طرح دیدگاه‌های خود و ارتباط گرفتن با مردم، قالب‌های سخنرانی و پیام و سیره در مناسبات‌شان فراوان دارند.

وی ادامه داد: اولین بار است قالب بیانیه به این شکل تبیین می‌شود؛ آن هم با یک روند دقیق، به‌طوری که مطلعان از وقت رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند ایشان مدت زمان قابل توجهی را به نوشتن این بیانیه اختصاص دادند تا تکمیل شود که بعد هم در صحبت‌های ایشان منتشر شد. به این بیانیه حتما توجه کنید و برای آن وقت بگذارید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: اتفاقات و مسائلی که در فضای جامعه مطرح بوده، به گونه‌ای نشان می‌داد جامعه منتظر و تحت شرایط خاصی است. در فضایی که دشمن بر پایان رساندن جمهوری اسلامی تأکید کرده و فشارهای افتصادی وارد می‌کند، در همان مقطع رهبری موضوع ۴۰ سال آینده نظام را به گفت‌وگو می‌گذارد و مردم را به برنامه‌ریزی دعوت می‌کند.

رستمی با اشاره به این مطلب که انقلاب، دعوت به علم و احیای هویت علمی کشور بود، خاطرنشان کرد: بیشترین تأثیر در رشد علمی کشور با حمایت مقام معظم رهبری رقم خورد. اهمیت این بیانیه در جایی مشخص می‌شود که حرکت‌های ۴۰ سال گذشته، یک قدم و حرکت‌های ۴۰ ساله دوم، حرکتی دیگر بیان می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: تمام پادشاهانی که در ایران به قدرت رسیدند، به زور ایل و طایفه خود حاکم شده و حکمرانی کردند. در هر مقطعی گروهی در ایران قدرت به دست گرفت که متکی به زور و شمشیر بود. اولین گروهی که بیگانگان، آنها را به قدرت آوردند، پهلوی‌ها بودند. در این دوران از همه لحاظ عقب‌ماندگی شرم‌آوری داشتیم. سهم ایران و دانشمندان ایرانی از علم در داخل کشور بسیار کم بود که با انقلاب اسلامی این سهم روزبه‌روز افزایش یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021892

وب گردی

وب گردی