کسب عناوین برتر جشنواره ملی پروفسور حسابی توسط دانشجوی واحد نجف آباد

دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با عنوان پایان‌نامه «ارزیابی عملکرد سازمان براساس عوامل اصلی موفقیت دسته‌بندی شده زنجیره تامین معکوس به روش تحلیل پوششی داده‌ها با رویکرد کیفیت خدمات» در جشنواه ملی پروفسور حسابی شرکت کرد و موفق به کسب چند عنوان برتر این جشنواره شد.

مهرداد نیکبخت مدیر گروه تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در نجف آباد، ضمن در خصوص موفقیت دانشجوی این واحد در جشنواره پروفسور حسابی اظهار کرد: جشنواره پایان‌نامه‌های برتر ایران با ممارست فراوان نقش عمده‌ای در ارزش‌گذاری پژوهش های دانشگاهی بر عهده دارد.

نیکبخت کسب عنوان در جشنواره پایان‌نامه‌های برتر ایران، را سرآغاز تحول در نظام پژوهشی دانست و ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین رویدادهایی، افق روشنی را در تحقق چشم‌انداز پژوهشی ایران اسلامی پدیدار نماید. وی افزود: کسب این عنوان نشان از بالندگی این واحد در تمامی حوزه‌ها، به خصوص حوزه مهندسی صنایع دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد تصریح کرد: حمایت همه جانبه از برگزیدگان و آیین تجلیل از دانش‌آموختگان ممتاز باعث رشد و تعالی پژوهشگران تاثیرگذار بر آینده ایران اسلامی و در اهتزاز نگاه داشتن پرچم پراقتدار این واحد دانشگاهی خواهد شد. وی ادامه داد: دانشکده فنی و مهندسی واحد نجف آباد با‌توجه به رسالت خود همواره در نظر دارد با یاری خداوند سبحان، با تربیت دانش‌آموخته‌های متخصص و متعهد اهداف توسعه ملی را محقق سازد.

مهرداد نیکبخت در مورد جزئیات پژوهش صورت گرفته گفت: با توجه به افزایش روزافزون اهمیت لجستیک معکوس در سازمان‌‌ها، اندازه‌گیری عملکرد فرایند‌های بازگشتی ضرورت می‌یابد. وی خاطرنشان کرد: در صورت فقدان پژوهش‌های مناسب در این زمینه، مدیریت زنجیره تامین نمی‌تواند عوامل مناسبی را جهت ارزیابی مناسب عملکرد خود داشته باشد و این پژوهش با شناسایی عوامل اصلی موفقیت در راستای کارامدی عملیاتی زنجیره‌های تامین می‌کوشد.

وی افزود: شناسایی عوامل اصلی موفقیت زنجیره تامین معکوس که در این تحقیق ارائه شده است، به محققان و همچنین افراد فعال و مدیران کمک خواهد کرد تا سطح عملکرد خود را ارتقاء بخشند. وی ادامه داد: ارزیابی عملکرد سازمان که در این تحقیق ارائه شده است، موجب بهبود مستمر عملکرد و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی خواهد شد.

مدیر گروه تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: هدف از این پژوهش، ارزیابی عملکرد سازمان به منظور بهبود مستمر سازمان براساس عوامل اصلی موفقیت دستـه‌بندی شده زنجیره تامین معـکوس با حفظ استمرار بهبـودی و رضـایت‌مندی مصرف‌کننده‌ها می‌باشد و رویکرد کیفیت نیز عاملی افزایشی جهت اثربخشی عملکرد سازمان و رضایت مشتریان خواهد بود.

وی افزود: از نوآوری‌ها و دستاوردهای این پژوهش می‌توان، شناسایی جامع عامل های اصلی موفقیت و غربال عوامل کلیدی و اصلی تر با ارزیابی روایی محتوایی و کمی با حضور خبرگان دانشگاهی، ارائه مدل پایه‌ای توسعه داده شده عوامل اصلی موفقیت و ابعاد کیفیت خدمات با تکنیک ISM، بهره‌گیری از تکنیک جدید Danp جهت رتبه‌بندی عوامل اصلی موفقیت، ارائه مدل تعدیل شده سروکوال به نام RL-AIRQUAL با هشت بعد و 35 مولفه، ارائه مدل جدید تحلیل شکاف کیفیت خدمات پشتیبانی معکوس، ارائه مدل تحلیل پوششی داده‌ها جهت ارزیابی عملکرد را نام برد. وی در پایان اضافه کرد: در کلیه گام‌های این پژوهش از آزمون‌های آماری و کمی جهت برازش هر گام و گزینش تکنیک بهینه گام بعدی استفاده شده است.

کد خبر: 1021931

وب گردی

وب گردی