تشریح فعالیت‌های سرای نوآوری مبل و منبت واحد ملایر/ گردش مالی 400 میلیارد تومانی با افزایش صادرات مبلمان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر فعالیت‌های سرای نوآوری مبل و منبت شهرستان ملایر را که به تازگی تاسیس شده است، تشریح کرد.

محمدعظیم خدایاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای سفر معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به شهرستان ملایر اظهار کرد: معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد در جریان سفر به شهرستان ملایر از کارگاه‌های مبلمان‌سازی سطح شهرستان بازدید میدانی انجام دادند؛ پس از آن، از نمایشگاه مستقر در شهر بازدید کردند.

وی افزود: عصر روز گذشته و صبح امروز، جلسه ای با فعالان مبل و منبت برگزار کردیم که نتیجه این جلسات منجر به ایجاد و راه اندازی سرای نوآوری مبل و منبت شهرستان ملایر شد؛ در این سرای نوآوری، ایجاد مراکز رشد، شتاب دهنده ها و پارک‌های علم و فناوری در نظر گرفته شده است.

خدایاری ادامه داد:در حال حاضر جامعه آماری 20 هزار نفری در صنعت مبلمان سازی شهرستان ملایر مشغول به کار هستند که بیشتر آن‌هااز تحصیلات آکادمیک برخوردار نیستند؛ اما بخشی از این افراد متقاضی ورود به حوزه تحصیلات آکادمیک و فراگیری مباحث تخصصی در حوزه مبل و منبت هستند.

سرپرست واحد ملایر تصریح کرد: اگر 10 درصد این افراد به سرای نوآوری مبل و منبت ورود پیدا کنند، مجموعه ای 2هزار نفری از افرادی که متقاضی تحصیل در این رشته هستند تشکیل خواهد شد؛ این سرای نوآوری صرفا برای دانشجویان دانشگاه آزاد نیست و تمامی افراد علاقه‌مند این حوزه می توانند در آن حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اعطای گواهینامه معتبر پس از گذارندن دوره های آموزشی گفت: افراد پس از گذارندن دوره های آموزشی که کوتاه مدت است، مدارک کارآفرینی و نوآوری دریافت خواهند کرد که به راحتی بتوانند وارد بازار کار شوند. مدت این دوره آموزشی هنوز مشخص نشده است.

خدایاری درباره تاثیرسرای نوآوری مبل و منبت ملایر، در اشتغال‌زایی استان همدان خاطرنشان کرد: نزدیک به 60 درصد صنعت مبلمان کشور در شهرستان ملایر تامین می شود؛ مهم ترین مسئله ای که در این حوزه پیگیری خواهیم کرد، افزایش صادرات و ورود به بازارهای منطقه ای است که کمتر به آن پرداخته شده است.

سرپرست واحد ملایر اضافه کرد: باتوجه به پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی و وجود واحدهای برون مرزی و بازارچه های مرزی، می توانیم نقش موثری را در حوزه صادرات مبلمان داشته باشیم. افزایش صادرات، منجر به رونق تولید خواهد شد که در نهایت، اشتغال‌زایی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش درآمدهای غیر شهریه ای از طریق افزایش صادرات گفت: راه اندازی سرای نوآوری مبل و منبت و افزایش صادرات مبلمان، بخش عمده ای از درآمدهای دانشگاه را جبران خواهد کرد که در نهایت، اتکا به شهریه برای درآمدزایی را کاهش خواهد داد. بر اساس آماری که تا کنون بدست آمده است می توانیم با افزایش صادرات، درآمدی بیش از 400 میلیارد تومان داشته باشیم. درصدی از این گردش مالی می تواند به چرخه دانشگاه وارد شود و در امورپژوهشی و آموزشی کمک کننده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021944

وب گردی

وب گردی