گزارش مولر نشان می‌دهد ترامپ مرتکب جرم شده است

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که با استناد به گزارش مولر معتقد است شواهد قابل‌توجهی وجود دارد که دونالد ترامپ مرتکب جرایم و تخطی‌های جدی شده است.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز ، جرالد ندلر، رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان با بیان این مطلب عنوان داشت که قصد دارد از رابرت مولر بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا بخواهد این شواهد را در جلسه استماع کنگره در روز چهارشنبه آینده ارائه کند.

رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا همچنین گفته است: دولت باید پاسخگو باشد و هیچ رئیس جمهوری نمی‌تواند فراتر از قانون باشد.

اظهارات این مقام مجلس نمایندگان آمریکا بسیار مهم تلقی می‌شود زیرا شواهدی از چنین جرایم جدی که او از آنها سخن می‌گوید می‌تواند برای دموکرات‌ها اگر بخواهند فرایند استیضاح ترامپ را دنبال کنند، بکار آید.

هفته گذشته و در جریان درخواست به رأی گذاشتن استیضاح دونالد ترامپ تنها ۹۵ نفر به این پیشنهاد رأی موافق دادند و ۳۳۲ نماینده رأی مخالف دادند.

رابرت مولدر به مدت تقریباً ۲ سال تحقیقاتی را درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ پیش برد و گزارش کامل او در ماه آوریل منتشر شد که در آن از ارتباطات مقامات روسیه با کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ سخن گفته شده است اما شواهدی قطعی بر عمل مجرمانه یافت نشده است. با این حال مولر گفته است که نمی‌توان هم گفت که او مرتکب جرمی نشده است.

با این حال اکنون کنگره به گفته ندلر می‌خواهد او را احضار کند تا پرسش‌های خیلی ویژه ای از او درباره این ارتباطات بپرسد.

کد خبر: 1021955

وب گردی

وب گردی