اختراع سرعت‌گیر هوشمند در مرکز رشد واحد لنجان

سرعتگیر هوشمند توسط عضو مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان اختراع شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد لنجان، حسین اسمعیلی بابادی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران ـ راه و ترابری و عضو مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان موفق به اختراع دستگاه سرعتگیر هوشمند با هدف کاهش آسیب به وسایل نقلیه در زمان عبور از روی سرعت گیر شد.

وی اظهار داشت: حمل و نقل وسایل نقلیه در شهر باید در مکان‌هایی که امکان عبور عابر پیاده وجود دارد، کاهش یابد. بنابراین کاهش سرعت وسایل نقلیه برحسب میزان کاهش، با سرعت‌گیر‌های مختلف کاسته می‌شود. در حال حاضر سرعت‌گیرهای موجود به صورتی بوده که با تردد وسایل نقلیه خساراتی را به وسایل نقلیه وارد می‌کند و نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد.

اسمعیلی تصریح کرد: در این طرح سرعت‌گیر به صورت مکانیکی عمل کرده و با توجه به میزان سرعت، عملکردهای متفاوتی خواهد داشت. همچنین وسایل نقلیه که طبق سرعت طرح حرکت کنند، با عملکرد مناسب این دستگاه، خسارات وارده به وسایل نقلیه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و نیز شهروندان را به کاهش سرعت تا حد سرعت طرح ترغیب می‌کند.

وی افزود: در نسل دوم طرح، با استفاده از حرکت سرعت‌گیر می‌توان برق مورد نیاز را برای چراغ‌های چشمک‌زن تولید کرد.

مخترع دستگاه سرعتگیر هوشمند تأکید کرد: برای تولید قطعات این دستگاه، می‌توان از مواد بازیافتی استفاده کرد و هزینه تولید طرح را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021956

وب گردی

وب گردی