هواوی با ۵۰ شرکت اروپایی و آمریکایی قرارداد ۵G امضا کرد

یکی از مقامات هواوی اعلام کرده این شرکت بیش از ۵۰ قرارداد برای توسعه اینترنت ۵G امضا کرده که ۲۸ مورد آن با کریرهای مخابراتی در اروپا منعقد شده است.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت هواوی طی چندماه گذشته و پس از تحریم‌های دولت آمریکا دوران بدی را گذرانده؛ اما به نظر می‌رسد این شرکت با وجود مشکلات همچنان به فعالیت‌های خود ادامه داده است.

در همین راستا و در حالیکه آمریکا سعی دارد متحدانش را قانع کند، توسعه زیربنای ۵G با کمک هواوی را منع کنند، این شرکت تعداد قراردادهای خود برای توسعه اینترنت ۵G را اعلام کرده است.

«کاترین چن» معاون ارشد و یکی از اعضای هیأت مدیره این شرکت چینی تأیید کرده هواوی بیش از ۵۰ قرارداد تجاری برای توسعه اینترنت ۵G در سراسر جهان امضا کرده که از این تعداد ۲۸ مورد به اروپا تعلق دارد.

مدتی قبل این شرکت ادعا کرد بیش از نصف ۵۰ قرارداد تجاری آن با کریرهای اروپایی امضا شده است. بقیه قراردادها نیز با کریرهای آمریکایی مانند «وریزون» و «وایرلس» منعقد شده‌اند.

در اوایل ماه جاری موناکو شبکه اینترنت موبایل ۵G را افتتاح کرد. به این ترتیب موناکو نخستین کشور اروپایی است که شبکه اینترنت مذکور را با تکیه بر فناوری هواوی ارائه می‌کند.

از سوی دیگر کمیته‌ای در پارلمان انگلیس نیز پس از تحقیقات اعلام کرده هیچ مبنای فنی برای ممنوعیت استفاده از محصولات هواوی وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021963

وب گردی

وب گردی