موافقت شورای نگهبان با طرح شفاف‌سازی مالی صندوق‌های بازنشستگی

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی از تائید طرح شفاف‌سازی مالی صندوق‌های بازنشستگی، سازمان تامین اجتماعی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، حمیدرضا فولادگر ، با بیان اینکه چندی پیش طرح اصلاح بند ۵ ماده ۶ قانون اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این طرح مربوط به شفاف‌سازی مالی شرکت‌های وابسته به مؤسسات عمومی غیردولتی شامل صندوق‌های بازنشستگی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های مربوط به بانک‌ها، مؤسسات وابسته به شهرداری‌ها و سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای نظامی و انتظامی بود.

وی افزود: این طرح همچنین در زمینه شفاف‌سازی مالی مؤسسات زیر نظر مقام معظم رهبری مثل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان و مؤسسات خیریه است.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید کرد: بر اساس این طرح، کلیه این مؤسسات باید صورت‌های مالی و اطلاعات مالی خود را به سازمان بورس و سازمان رقابت ارائه کنند که در این صورت، شفافیت مالی این مؤسسات افزایش می‌یابد.

فولادگر اظهار داشت: بر اساس این طرح، مقررات انضباطی این قانون افزایش یافته و در صورت استنکاف، این مؤسسات مجبور به پرداخت جریمه مالیاتی و جریمه نقدی خواهند شد یا مکلف به حذف هیئت مدیره هستند و تغییراتشان ثبت نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه اخیراً شورای نگهبان این طرح را تأیید کرده و ظرف دو، سه روز آینده توسط رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود، این طرح را گام مهم در شفاف‌سازی مالی در اقتصاد کشور خواند.

مهر

کد خبر: 1021966

وب گردی

وب گردی