افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در واحد ساری

در راستای آموزش های کارآفرینی در بهبود شاخص¬های کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مرکز آموزشی مهارت‌های پیشرفته صبح امروز برای اولین بار درسطح دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مدیرکل فنی حرفه ای استان مازندران در واحد ساری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از ساری، مدیر کل فنی حرفه ای استان مازندران ضمن تبریک فرارسیدن هفته فنی مهارت و تقدیر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در خصوص برنامه ریزی برای آموزش مهارت به دانشجویان عنوان کرد: با توجه به اهداف فناوری کشور و نیاز بازار کار به نیروی مورد نیاز، این حرکت را برای ترسیم آینده روشن ایران اسلامی مفید بوده و بر دوام و بقاء آموزش های مهارتی در کنار فراگیری تئوری های علمی افزوده خواهد شد.

سید حسین درویشی گفت: استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه و فراهم کردن بستری با رویکرد اشتغال برای دانش آموختگان در رشته های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و معرفی منابع انسانی کارآمد در سطح استان، از اهداف راه اندازی این مرکز در واحد ساری است.

رئیس شورای پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی مازندران تأسیس و راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دردانشگاه ها با هدف ارائه خدمات آموزش مهارتی موثر برای فارغ‌التحصیلان را خوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: امروزه بهترین دانشگاه های دنیا به سمت آموزش هایی همراه با مهارت رفته اند؛ ودرهمین راستا واحدساری با راه اندازی اولین مرکز جوار دانشگاهی با عنوان مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد اشتغال گام خوبی در جهت معرفی نیروهای انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای را برداشته است.

رحمان غفاری، گشایش این مرکز را فتح بابی برای تجربه کار عملی در کنار تحصیل دروس علمی دانست وعنوان کرد: با این نگاه که استفاده از ظرفیت کارگاه های پیشرفته و آزمایشگاه های متعدد دانشگاه آزاد اسلامی واحدساری، به افزایش بهره وری و حتی بهبود شاخص های کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منجر خواهد شد. با همکاری اداره کل فنی حرفه ای در جهت کمک به امر اشتغال در استان مازندران این مرکز راه اندازی شد.

در پایان محمدرضا نشایی مقدم مدیر دفتر ارتباط با صنعت واحدساری و مدیر اولین مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در استان مازندران با اشاره به روند تاسیس این مرکز و تشریح پی گیری های انجام شده، ضمن تشکر از مساعدت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در خصوص صدور مجوز تاسیس این مرکز، تاکید کرد نگاه کارآفرینانه به مراکز آموزشی برای کسب مهارتهای فنی و تخصصی دانشجویان و دانش آموخته گان دانشگاهی و حضور فعال تر در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی کشور، در نهایت منجر به ایجاد فضای کسب و کار پویا و رقابت شدید تر و تامین اشتغال و کاهش بیکاری خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1021987

وب گردی

وب گردی