تشکل های دانشجویی بازوی انقلاب اسلامی هستند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر بخواهیم تشکل انقلابی داشته باشیم نباید از تقوای الهی، دینی، سیاسی، غافل شویم چرا که چنین تشکلی است که می‌تواند بازوی انقلاب اسلامی باشد و به نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در همدان، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری ظهر امروز در آیین اختتامیه دوره تشکیلاتی و آموزشی حیات طیبه فعالان دانشجویی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه دانشجویان ایران اسلامی قرار است گامی بزرگ در راه انقلاب بردارند اظهار کرد: جرقه‌های انقلاب اسلامی از 16 مهر ماه 1341 آغاز شد و اتفاقات بزرگی رخ داد تا بالاخره به دهه پنجم انقلاب اسلامی رسیدیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزگترین انقلاب مردمی جهان است افزود: سیر تاریخی حرکت انقلاب اسلامی به مثابه قطاری است که حرکت کرده و در برخی از ایستگاه حزب یا تشکلی پیاده شد و یا افراد جدیدی سوار شدند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هیچ انقلابی نمی توانست که توده‌های مردمی عظیم را حرکت دهد تصریح کرد: البته برخی از افراد که همراه انقلاب بودند در میانه راه از این قطارپیاده شده و حتی در مقابل انقلاب اسلحه به دست گرفتند.

وی با بیان اینکه نهضت آزادی، حزب توده و منافقین از جمله گروهک‌هایی بودند که ابتدا همراه انقلاب بودند اما به یکباره از قطار انقلاب پیاده شدند ادامه داد: پس از پیروی انقلاب نیز افراد و احزابی بودند که از قطار انقلاب پیاده شدند که دلخراش‌ترین آن جدا شدن قائم مقام رهبری بود.

کلانتری با اشاره به اینکه انسان وقتی این جریانات را نگاه می‌کند به این جمع بندی می‌رسد که ما همراه در حال آزمایش و امتحان هستیم خاطرنشان کرد: اگر افرادی به مبانی انقلابی و دینی پایبند نباشند از این امتحانات سربلند بیرون نمی‌آیند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز عربستان نقش مخربی در جهان اسلام ایفا می‌کند و به یک حامی اسرائیل بدل شده است گفت: اسرائیل بزرگترین دشمن مسلمین است اما عربستان با او همکاری می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه آنقدر مسائل سیاسی امروز جهان پیچیده شده است که آینده قابل پیش بینی نیست اظهار کرد: نمی‌توانیم در دنیای امروز از نظر اقتصادی وابسته باشیم و به لحاظ فرهنگی جامعه را رها کنیم.

وی با بیان اینکه باید موضع محکم در حوزه امنیت داشته باشیم ادامه داد: تهدیدهای فرهنگی در کمین همه کشورها است و جمهوری اسلامی نیز مورد هجمه بسیاری قرار دارد.

کلانتری با بیان اینکه حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن باشیم خاطرنشان کرد: امروز دشمن به دنبال این است که مسلمین را به جان هم بیندازند و به آن بخندد بنابراین مرز بندی بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه در سال 88 برخی از جریان‌ها با داخلی ها مرز ایجاد کردند اما خارج نشینان هیچ مرزبندی نداشتند گفت: تقوای دینی و سیاسی مهمترین شاخص است که اگر تقوای دینی و سیاسی وجود نداشته باشد، بالاترین مرتبه علمی نیز نمی‌تواند مسیر درست را مشخص کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: وقتی وارد تشکل شدیم، شهرت یافتیم نمی‌توانیم به راحتی در هر حوزه ورود کرده و نظر بدهیم، قطعا این مسیر به سر منزل مقصود نمی‌رسد و تشکل اهلی شکل نگرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر امروز رأس استکبار جهانی عربده می کشد و مانند فرعون نظام را تهدید می‌کند و معاهده‌های بین المللی را زیر پا می‌گذارد، دولتی مردی که به دنبال مذاکره است، انقلابی نیست.

کلانتری ادامه داد: اگر بخواهیم تشکل انقلابی داشته باشیم نباید از تقوای الهی، دینی، سیاسی، غافل شویم چرا که چنین تشکلی است که می‌تواند بازوی انقلاب اسلامی باشد و به نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کند.

کد خبر: 1021991

وب گردی

وب گردی