انقلابی گری بر مبنای عقلانیت دینی تعریف می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دانشجویان تمدن اسلامی را باید مبتنی بر عقلانیت ایجاد کنند و حتی انقلابی گری حرکت بر مبنای عقلانیت اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در آیین اختتامیه دوره تشکیلاتی و آموزشی حیات طیبه فعالان دانشجویی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه تقابل جبهه حق و باطل از زمان هابیل و قابیل ایجاد شده است اظهار کرد: کار تشکیلاتی شاخصه‌ها و مولفه‌های خاص خود را دارد و باید این کار تشکیلاتی به سمت و سوی تمدن اسلامی حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه اصل و اساس حرکت ما مبتنی بر عقلانیت است افزود: تفاوت تمدن غربی و اسلامی در عقل و تبعیت ازعقل و، حیات مقبول و و تفاوت در منفعت گرایی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه عقل اسلامی در مکتب وحی معنا پیدا می‌کند تصریح کرد: دانشجویان تمدن اسلامی را باید مبتنی بر عقلانیت ایجاد کنند و حتی انقلابی گری حرکت بر مبنای عقلانیت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه عقل اسلامی است که برای رسیدن تمدن نوین اسلامی به آن نیاز داریم و می‌تواند ما را به سمت ظهور سوق دهد ادامه داد: هدف نهایی خلقت آدمی در قرآن حیات طیبه معرفی می‌شود و همه تلاش‌های مخلصانه انبیا و اولیه به حیات طیبه می‌رسد.

شعبانی با بیان اینکه عقلانیت دینی باید ترویج شود خاطرنشان کرد: تمدن غربی بر اساس حس و عواطف و بر اساس تخیلات بشر است و وابسته به تمایلات بشر است.

وی با اشاره به اینکه هرچه تخلیات کنترل شود به حرکت به سمت تمدن اسلامی افزایش می‌یابد گفت: از منظر شجاعت نسل اول بسیار بالا است و اما جوانان امروز به دلیل تربیت شدن در مکتب ولایت بسیار اثر گذار هستید.

انتهای پیام

کد خبر: 1021993

وب گردی

وب گردی