آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی/تصویب تاسیس صندوق نوآفرین با سرمایه هزار میلیارد ریال

دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری در ادامه از آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد و گفت: تاسیس صندوق دانشگاه آزاد اسلامی در هشتمین جلسه کارگروه در سال ۱۳۹۵ به تصویب رسیده بود اما تاکنون عملیاتی نشده بود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، وحدت دبیر کارگروه و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: در راستای مصوبه دولت و تاکید ریاست محترم جمهور مبنی اجرای هر چه سریعتر آیین نامه حمایت از شرکت‌های نوپا درخواست تاسیس صندوق نوآفرین با قید فوریت در دستور کار دبیرخانه کارگروه قرار گرفت و با همکاری وزارت ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات و دبیرخانه کارگروه، درنهایت در جلسه چهل و یکم کارگروه با حضور اکثریت اعضا مطرح و به تصویب رسید.
وحدت ادامه داد: این صندوق با سرمایه هزار میلیارد ریالی با سهامداری ۴۰ درصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ۶۰ درصدی بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز می‌کند.
وی در ادامه اظهارامیدواری کرد این صندوق بتواند زمینه رشد استارتاپ های حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتال در کشور را فراهم کند.
دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری در ادامه از آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد و گفت: تاسیس صندوق دانشگاه آزاد اسلامی در هشتمین جلسه کارگروه در سال ۱۳۹۵ به تصویب رسیده بود اما تاکنون عملیاتی نشده بود. در همین راستا با پیگیری های ریاست دانشگاه آزاد، برای آغاز فعالیت رسمی صندوق، تغییر ترکیب سهام داران و افزایش سرمایه صندوق به ۲۰۰ میلیارد ریال در چهل و یکمین جلسه کارگروه به تصویب رسید.
صندوق‌های غیردولتی پژوهش و فناوری به منظور فراهم کردن زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در امر پژوهش و فناوری تاسیس شده اند و دبیرخانه کارگروه در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری مستقر است.

تصویب پیش نویس اساسنامه نمونه صندوق های پژوهش و فناوری

دراین جلسه ادامه اصلاح اساسنامه نمونه صندوق‌های پژوهش و فناوری که مصوب سال ۱۳۹۴ هیات وزیران بود، مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و در نهایت با تایید اعضا به تصویب کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری رسید. اساسنامه جدید جهت تایید نهایی به هیات وزیران ارسال خواهد شد.
اصلاح اساسنامه نمونه صندوق‌های پژوهش و فناوری از فروردین ماه سال جاری در دبیرخانه کارگروه آغاز شد و دبیرخانه جلسات زیادی برای دریافت نظرات تمامی اعضا کارگروه و نمایندگان صندوق های پژوهش و فناوری برگزار کرد.
همچنین در چهل و یکمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری تغییر ترکیب سهامداران صندوق پژوهش و فناوری خوزستان به تصویب کارگروه رسید.
تاسیس این صندوق در نوزدهم جلسه کارگروه در سال ۱۳۹۶ به تصویب رسیده بود اما تاکنون عملیاتی نشده بود که با پیگیری مسئولان استانی در جلسه امروز، ترکیب سهامداران جدید با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی به تصویب رسید و در آینده نزدیک می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.
صندوق‌های غیردولتی پژوهش و فناوری به منظور فراهم کردن زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در امر پژوهش و فناوری تاسیس شده اند و دبیرخانه کارگروه در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری مستقر است.

چهل و یکمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری امروز دوشنبه سی و یکم تیرماه با حضور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و اکثریت اعضا در محل وزارت علوم برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022004

وب گردی

وب گردی