ترامپ و همدستانش به اصول دین خودشان هم اعتقاد ندارند

رئیس انجمن موبدان تهران گفت: ترامپ و همدستانش فکر می‌کنند شاید معتقد به دینی باشند، اما در حقیقت آن‌ها به اصول دین خود نیز معتقد نیستند، زیرا کار دین وجدان‌پروری از راه خردورزی است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، «همایش تحریم در تقابل با صلح جهانی از نگاه ادیان» با حضور شخصیت‌های برجسته دینی از ادیان مختلف در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

رئیس انجمن موبدان تهران: ترامپ و همدستانش به اصول دین خود نیز معتقد نیستند

اردشیر خورشیدیان رئیس انجمن موبدان تهران با اشاره به اینکه حقیقت دین یکی است گفت: همه پیامبران الهی از سوی یک خدای بی همتا برگزیده شده‌اند. اگر اختلافی هم وجود دارد بر اساس طریقت و شریعت است. حقیقت دین اصول پایداری است، حقیقت نمی‌تواند دو تا باشد.

وی افزود: ترامپ و همدستانش فکر می‌کنند شاید معتقد به دینی باشند. اما در حقیقت آن‌ها به اصول دین خود نیز معتقد نیستند. کار دین وجدان‌پروری از راه خردورزی است. ما نیز باید به گونه‌ای حرکت کنیم که هم خرد راضی شود و هم رضایت وجدان کسب شود.

رئیس انجمن موبدان تهران تصریح کرد: چه قبل و چه بعد از انقلاب نشان دادیم که ملت ما همواره از ۲ هزار و ۵۰۰ سال قبل‌تر تعامل با ملل و ادیان مختلف داشته و فروتنانه حرف یکدیگر را گوش داده‌ایم. باید تعامل را جایگزین تقابل کرد. این تحریم‌ها به ضعفا فشار آورده است. این کار خردمندانه و وجدانی نیست.

وی ادامه داد: این‌گونه نیست که تصور کنند با این کار می‌توانند ملت ایران را به زانو درآورند. هشت سال از همه اقوام و ادیان در برابر صدام ایستادیم و پیروز بودیم، از کهن زمان فرهنگ‌ساز بوده‌ایم.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی: امام علی (ع) با اجداد ما عهدنامه بسته بود

یوناتل بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همبستگی ایرانیان در شرایط مختلف گفت: ما همان ملتی هستیم که باعث شدیم جرقه‌ای در دنیا بخورد. وقتی موضوع گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح کردیم و با استقبال همه مواجه شد. ما ملتی هستیم که فقط آرامش را می‌خواهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید در دنیا آرامش و امنیت برقرار باشد، افزود: ما آشوریان در جنگ شهید دادیم، هنگام ورود امام خمینی (ره) به کشور شهید دادیم و در تمام دوران‌ها کنار ملت ایران بودیم، چون امام علی (ع) با اجداد ما عهدنامه بسته بودند.

ایران رنگین کمانی است که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران مهد ادیان توحیدی و مرکز اقوام مختلف‌ است. ایران رنگین کمانی است که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

وی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده ادامه داد: تحریم‌های ترامپ نمی‌تواند هیچ تأثیری به حال ما داشته باشد، چون ما چهل سال است، تحریم هستیم. این‌ها روی افراد خود فروخته‌ای سرمایه‌گذاری کردند که تازه مسیحی شده‌اند و شرایط ما را در ایران بد ترسیم می‌کنند. در حالی که مقابل کلیسای ما مأمور ایستاده است تا از کلیسا حفاظت کند و کلیسای ما جزء میراث فرهنگی ایران است.

رئیس خلیفه‌گری کلیسای کاتولیک کلدانی آشوری: پیروان ادیان توحیدی برای تحقق عدالت تلاش کنند

همچنین اسقف اعظم رمزی گرمو رئیس خلیفه‌گری کلیسای کاتولیک کلدانی آشوری برگزاری چنین همایشی را موجب تقویت روابط دوستانه و همکاری مستمر میان ادیان الهی دانست و بیان داشت: از دیدگاه مسیحیان، دین وسیله‌ای برای رسیدن به خدا و خدمت کردن به همنوعان و مخصوصاً نیازمندان و و دفاع از صلح و عدالت در جهان است.

وی با بیان اینکه امروز برخی از گروه‌ها با برافراشتن پرچم دین به نام اسلام، جهان را به آشوب و جنگ کشاندند،‌ افزود: این گروه‌های افراط گرا و متعصب از دین به عنوان ابزار سیاسی جهت دست یافتن به مقاصد پلید و مافع نامشروعشان استفاده می‌کنند.

رئیس خلیفه‌گری کلیسای کاتولیک کلدانی آشوری با تأکید بر اینکه وضعیت کنونی جهان ایجاب می‌کند که پیروان ادیان توحیدی هر چه بیشتر سعی کنند برای تحقق عدالت تلاش کنند، تصریح کرد: زیرا ارزش‌های مشترکی برای برقراری صلح، آزادی، عدالت، ایجاد الفت و محبت بین مردم دارند و می‌توانند از فعالیت‌های شیطانی گروه‌های افراطی که مسیر نادرستی از دین را ارائه می‌دهند، جلوگیری کنند.

احترام به ارزش‌های مشترک ادیان سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است

در پایان همایش «تحریم در تقابل با صلح جهانی، از نگاه ادیان» بیانیه‌ای صادر شد که متن آن بدین شرح است:

ما رهبران و پیروان ادیان الهی، با هدف دفاع از عزت و سربلندی ایران عزیز و بر محکومیت سیاست‌های خصمانه و اقدامات قهرآمیز یک جانبه ایالات متحده آمریکا که صلح جهانی را به خطر انداخته است، صمیمانه گردهم آمدیم و استوار و سربلند، سرود سرافرازی ایران و عزت و شرف و استقلال پایدار مردم ایران را علیرغم همه دشمنی‌ها و کینه بدخواهان سرمی‌دهیم و اعلام می‌داریم:

ملت غیور و شریف ایران همچون چهل سال گذشته از سدهای پوشالین تحریم‌ها به سلامت عبور کرده و تمام آرمان‌های انقلاب اسلامی را محقق خواهند ساخت.

ملت عزیز ایران علیرغم همه دشمنی‌ها، از مواضع اصولی خویش دست برنداشته و محکم و استوار و با پیروی و اطاعت از رهبر فرزانه خود، تا تحقق کامل آرمان‌های انقلاب اسلامی که آرمان همه انبیای الهی و مظلومین جهان است، از هیچ تلاش و کوشش انسان مدارانه دست بر نخواهد داشت.

دین در حیات اجتماعی بشر و دستیابی به صلح مبتنی بر سعادت دنیوی و اخروی نقش سازنده و مهمی دارد و پاسداری و دفاع از حریم رهبران دینی، از آموزه‌های مهم ادیان و در چارچوب حفظ کرامت انسانی و تحقق صلح پایدار جهانی می‌باشد.

تعدی از ارزش‌های پذیرفته شده ادیان، تجاوز به حقوق و ارزش‌های انسانی قلمداد شده و از سوی همه دینداران و آزادگان جهان محکوم است.

رهبران و پیروان ادیان ایران نقش ممتازی در حفظ و حراست از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی داشته و دارند و بر عهده خود در پاسداری از استقلال کشور پایدار و مصمم می‌باشند.

ما رهبران ادیان در ایران، حمایت قاطع خود را از مواضع اصولی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر گرانقدر جمهوری اسلامی ایران که در خط مقدم دفاع از ارزش‌های انسانی و حمایت از مظلومین و مبارزه با بی عدالتی هستند، اعلام می‌داریم.

اقدام آمریکا در تحریم ملت ایران ضمن آنکه بیش از پیش کینه و دشمنی و استیصال سردمداران آمریکا را در قبال ملت رشید ایران هویدا و آشکار ساخت، گویای حقانیت سیاست رهبری جمهوری اسلامی در لزوم ایستادگی و مقاومت علیه زورمداران عالم است.

احترام به ارزش‌های مشترک ادیان در حفظ حقوق و کرامت انسان‌ها، سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است تا از طریق آن، زمینه تعامل و همکاری سازنده و گسترده ادیان با یکدیگر در جهت بسط و گسترش صلح و دوستی پایدار در جهان و مقابله با ظلم و افراط گرایی فراهم آید.

در پایان بار دیگر تأکید می‌کنیم، رهبران و پیروان ادیان در ایران هرگونه تهدید و دشمنی و محدودیت علیه جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌ها و دستاوردهای آن را محکوم کرده و بر لزوم احقاق حقوق حقه ملت ایران در حفظ استقلال خویش و دستیابی به پیشرفت و تعالی مادی و معنوی تأکید می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022027

وب گردی

وب گردی