مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در اول مرداد

وزارت علوم دچار دوگانگی شده است،  آغاز انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی  از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشورهستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌ فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز اول مردادماه روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

وزارت علوم دچار دوگانگی شده است

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این عنوان روزنامه فرهیختگان، در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره صحبت‌های اخیر وزیر علوم مبنی‌بر اینکه سنجش و پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی از سوی این وزارتخانه دنبال شود، چیست؟ گفت: «امروزه وزارت علوم دچار دوگانگی شده؛ چراکه از یک‌سو مطرح می‌کند که قانون آنها را مقید به حذف کنکور کرده و پذیرش نیز باید از سوی دانشگاه‌ها صورت بگیرد و از سوی دیگر ماده 5 قانون مصوب مجلس برای سنجش و پذیرش نیز به صراحت تاکید کرده سنجش وظیفه سازمان سنجش و پذیرش وظیفه دانشگاه‌ها است و با توجه به این قانون فرآیندی که از سوی وزارت علوم مطرح شده، با متن قانون مغایرت دارد.»

دانشجویان در حوزه خصوصی‌سازی چه می‌گویند؟

این عنوان روزنامه فرهیختگان از حرکتی دانشجویی نوپدید تحت عنوان خصوصی سازی حکایت دارد. نگارنده این گزارش، در زمینه خصوصی سازی با امیر‌حسین فیضی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز، رضا صالحی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه، به گفت‌و‌گو نشسته است.

مهم‌ترین عناوین امروز اول مردادماه روزنامه آفرینش به شرح زیر است:

آغاز انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی

این عنوان روزنامه آفرینش، از آغاز انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی حکایت دارد. بر اساس مصوبه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی کسانی که حد نصاب نمره را کسب کرده اند (50 درصد نمره قابل کسب) مجاز به انتخاب رشته محل هستند.گزینش دانشجو در هر یک از رشته های آزمون دستیاری دندانپزشکی، بر اساس نمره کل تراز به درصد (ویژه همان رشته تخصصی) مندرج در کارنامه، سهمیه و اولویت انتخاب رشته / محل که توسط خود داوطلب تعیین شده، انجام خواهد شد.داوطلب موظف است بر اساس نمره کل تراز اکتسابی، ظرفیت موجود در رشته امتحانی و علاقه شخصی نسبت به انتخاب رشته / محل تحصیل خود اقدام کند.

حضور 170 دانشگاه ایرانی

این عنوان روزنامه آفرینش، نسخه هشتم نظام رتبه بندی بین المللی «وبومتریکس» در سال 2019 را منتشر کرده است. در این رتبه‌بندی، وب سایت‎های 170 دانشگاه ایرانی در جمع 5000 دانشگاه دنیا قرار گرفتند.

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی تمدید شد

این عنوان روزنامه آفرینش، از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی حکایت دارد. مهلت انتخاب رشته/ محل و ارسال سوابق آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) از روز سه شنبه 1 مرداد تا ساعت 14 روز چهارشنبه 2 مرداد تمدید شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022040

وب گردی

وب گردی