دانشگاه کارآفرین در ارتقاء سطح علمی و مهارتی دانشجویان تاثیرگذار است

سرپرست واحد دامغان و رئیس شورای پژوهش و فن‌آوری استان سمنان گفت:‌ دانشگاه کارآفرین نرخ اشتغال پایدار را تضمین می‌کند و در ارتقاء سطح علمی و مهارتی دانشجویان موثر است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از دامغان، نعمت‌الله نعمتی در جلسه شورای پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: خودکفایی صنعتی و موفقیت در اقتصاد، وابسته به تحقیق و توسعه به عنوان یکی از عناصر اصلی پیشرفت موسسات آموزش عالی است که در کنار تفکر حل مسئله در دانشگاه کارآفرین می توان کشور را در زمینه اشتغال پایدار به نقطه ایده‌آل رساند.

نعمتی افزود: آموزش تکنیک‌های مهارتی در دانشگاه کارآفرین لذت مباحث تئوری دانش‌محور را نیز دوچندان می‌کند و ایده‌های نوین کارآفرینی می‌تواند ضریب امیدواری به آینده را افزایش داده و دانشجو با خاطری آسوده به فردای شغلی خود امیدوار باشد.

سرپرست واحد دامغان از الزام دانشگاه ها به تامین فرصت آموزش برای استادان به منظور عبور از وضعیت فعلی و حضور در نسل کارآفرین دانشگاه ها گفت و خاطرنشان کرد: با نگرش ویژه‌ای که در دانشگاه آزاد اسلامی به مقوله تحقیق و پژوهش وجود دارد و اینکه توانسته این دانشگاه را در سطح دانشگاه های معتبرجهان مطرح کند و بنا به تاکید مسئولان دانشگاه، امروز پژوهش هدفمند و کاربردی در دانشگاه کارآفرین می تواند در راستای ارتقا و تعالی سازمان و سطح دانش علمی و کاربردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بسیار تأثیرگذار باشد.

رئیس شورای پژوهش و فن‌آوری استان سمنان از ارتباط ساختاری مراکز رشد، تحقیقات و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت و تاکید کرد: قدرت حل مسئله دانشگاه باید در مسیر گره‌گشایی اقتصادی برای مردم و دانشگاه باشد به شکلی که دانشگاه از درآمد سرشار پژوهشی برخوردار شود و مردم از حاصل مطالعات کاربردی بهره ببرند.

نعمتی از طرح پایش پسته هم سخن گفت و یادآور شد: طرح پایش پسته که بنا به توانمندی علمی و انسانی و تجهیزاتی به واحد دامغان واگذار شده مکمل تفکر حاکم بر دانشگاه کارآفرین در واحد دامغان خواهد بود و تلاش دانشگاه با قابلیت 18 عضو هیات علمی در گروه کشاورزی، باغبانی و صنایع غذایی با ظرفیت موثر تولید پسته دامغان بر آن است تا ارزش افزوده این محصول جهانی را افزایش دهد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1022042

وب گردی

وب گردی