استارت آپ، برگ برنده ای برای دانشگاه های ممتاز

همه می‌دانیم استارت آپ ها در جامعه امروزی جایگاه خاصی برای خود دست و پا کرده و بسیاری از دانشجویان برای راه‌اندازی یک کسب و کار نوپا تلاش می‌کنند. ایجاد ارتباط بین استارت‌آپ‌ها و سیستم آموزشی برای دو طرف سود دارد اما قرار گرفتن در مسیر سوددهی آسان نیست و برای رسیدن به آن باید به نکات ویژه‌ای توجه کرد که در ادامه گزارش آن را می‌خوانید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، جهان کنونی در مراحل اولیه یک تغییر بی سابقه در نظام آموزشی قرار دارد؛ از اینترنت گرفته تا مجموعه‌ای از مهارت های عصر دیجیتال، سیستم آموزشی موجود را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

این مساله اجتناب ناپذیر است و حتی در برخی موسسات ایجاد شده روش های آموزشی جدید از مدل های قدیمی سبقت گرفته اند. کارگاه‌های آموزشی مبتنی بر محتوا (مهارتی) مانند مدرسه خصوصیGeneral Assembly نیز بسیار محبوب شده اند.

دانشگاه‌های امروزی مشتاق پذیرش مدل های جدید و تقویت وابستگی‌ها برای افزایش ارزش و کارایی خود هستند. مشارکت های به جا، توانایی دانشگاه را برای رسیدگی به نیازهای دانشجویان به شیوه ای پویشی تقویت می‌کنند. البته این گونه است که ارزش موسسه ها حفظ می شوند و در این مسیر پیوند استارت آپ ها با آموزش عالی می تواند نقش به سزایی ایفا کند.

اهمیت مشارکت با سازمان های آموزشی

امروزه سازمان های آموزشی برای مشارکت بازتر، روابط خود را با شرکت ها گسترش می دهند تا تحصیلات، دانش و دسترسی به منابع برای دانشجویان بیشتر شود. یک شرکت موفق باید در چنین شرایطی از این فرصت برای همکاری با موسسات آموزشی استفاده کند.

سرمایه گذاری روی آموزش عالی در واقع سرمایه گذاری برای آینده و فراتر از مسیر سنتی کمک های مالی برای حمایت از نظام آموزشی است. راه های زیادی برای این امر در آموزش وجود دارد. کسب و کار بزرگ و کوچک، برای رسیدن به آینده ای روشن از طریق آموزش و پرورش، فرصت مناسبی خواهند یافت. صاحبان کسب و کار، دانش زیادی برای به اشتراک گذاشتن با دانشجویان دارند.

بازگشت سرمایه گذاری در این بخش، ارزش جامعه را افزایش می‌دهد. در واقع سرمایه گذاری روی دانشجویان و ارائه دانش و منابع به آن‌ها موفقیت را به همراه دارد. این کار یک منبع عالی برای جذب استعداد و راهی برای سرمایه گذاری روی ایده های جدید در یک استارت آپ است.

موسسات آموزشی برای چنین مشارکت هایی کاملا آماده هستند و این همکاری ها برای هر دو طرف مفید است.

تجربیات دانشگاه های خارجی

دانشگاه های مختلفی در سطح جهان وجود دارند که دوستدار استارت آپ ها هستند و به آنها نگاه ویژهای دارند در ادامه به بررسی برخی از تجارب دانشگاه های خارجی در این زمینه می پردازیم.

دانشگاه ادینبرو

ادینبرو پیشگام حمایت از کارآفرینان است. این دانشگاه در دهه 1960 مرکز تحقیقات و نوآوری ادینبرو را راه اندازی کرد. این دانشگاه در سال 2007، برنامه«LAUNCH.ed» را نیز تأسیس کرد که برای حمایت از طرح های دانشجویان کارآفرین است.

دانشگاه کوئینز بلفاست​

این دانشگاه مهارتهای کارآفرینی را در تمام رشته ها تحصیلی آموزش می دهد. کویین نیز مانند دانشگاه ادینبرو، از پروژه های تحقیقاتی نوآورانه حمایت می کند مرکز دانشگاه بلفاست سنت حمایت از تجارب نوآورانه و اختراع را از طریق پروژه های تحقیقاتی خود نهادینه کرده است. در مرکز Innovation Commons کارآفرینان، مشاوران و سرمایه گذاران به بررسی فرصت های تجاری و همکاری می پردازند.

دانشگاه توئنته

این دانشگاه در راستای هدف خود برای تبدیل شدن به یک موسسه پیشرو در زمینه استارت آپ تلاش میکند در این راستا اکوسیستمی به نام « Kennispark Twente» به وجود آورده که در آن استارت آپ ها و دانشگاه های کسب و کار نوآور با یکدیگر همکاری می کنند.

Kyoto

دانشگاه «Kyoto» که غول های تکنولوژی چون «Kyocera» «Omron» و «Horiba» را به وجود آورده است یکی از دانشگاه های علاقمند در زمینه استارت آپ است.

دانشگاه توکیو

این دانشگاه دهه ها به تربیت سیاستمداران و بازرگانان پرداخته است و اکنون دانشجویان را به کار آفرینی تشویق می کند. به بیش از 240 استارتآپ وابسته به این دانشگاه از طریق تامین بودجه، فضای اداری رایگان و مشاوره های حقوقی و تجاری کمک شده است.

دانشگاه هاروارد

مرکز کارآفرینی « Arthur Rock Center» به دانشجویان و فارغ التحصیلان دسترسی به منابع دانشگاه هاروارد را برای راه اندازی استارت آپ ها میدهد. پروژه های موفقی از قبیل Blue Apron(فروش کیت های غذایی) و ThredUp (وبسایت فروش لباس دست دوم) با همراهی این دانشگاه راه اندازی شد.

نحوه ایجاد ارتباط بین استارت آپ و دانشگاه

در ادامه این گزارش نحوه ایجاد ارتباط بین استارت آپ ها و دانشگاه ها را بررسی می کنیم. ابتدا باید ارزش به وجود آمده توسط یک استارتآپ برای دانشجو را مشخص کرد زیرا بعید است مؤسسات آموزشی چیزی را که برای دانشجو ارزشمند است را کنار بگذارند. فراهم کردن فرصت همکاری در ساختار ارزشمند برای دو طرف سود دهی دارد.

بهترین راه برای ایجاد این مشارکت ها تحقیق در مورد فعالیت موسسات آموزش عالی است. محیط های آموزشی به دنبال بهبود آموزش و طرح های خود هستند. موفقیت بیشتر دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی برای موسسه بهتر است. بنابراین سعی کنید ایده های خود که در جهت موفقیت دانشجویان ارئه شده را با هر موسسه به اشتراک بگذارید.
در حال حاضر بسیاری از مؤسسات دارای افسران توسعه هستند که برنامه های مرکز رشد را دنبال می کنند.

روندهای جاری مانند برنامه های مرکز رشد، تیم های نوآوری داخلی و تجربیات استراتژیک، روش نوین جدیدی برای رشد کالجها و دانشگاهها خواهد بود. بنابراین، ضروری است که با موسسه آموزشی کار کنید تا به آن ها اطمینان دهید که برایشان ارزش قائل هستید.

شرایط کنونی برای نیروی کار و مؤسسات دانشگاهی وخیم است و اکنون زمان مناسب برای شروع این مشارکت است.

دستاوردهای مشارکت با سازمان های آموزشی

همکاری زمانی ارزشمند است که دو سازمان ارزش و اولویت های اصلی مشابه را با یکدیگر به اشتراک گذارند.

شرکت ها می‌توانند با همکاری دانشگاهها دستاوردها و تجربیات خود در کسب و کار را در اختیار محیط های آکادمیک قرار دهند در اینصورت برنامههای آکادمیک دانشگاه ارزش بیشتری می گیرند و استفاده از تجربیات و منابع استارت آپ ها به موفقیت دانشجو کمک می کند.

این برنامه ها به دلیل داشتن چشم انداز تمایل به تغییر سازنده به راحتی اجرا می شوند و در نهایت ذینفعان آن دانشجویان هستند که همه نوآوری و پیشرفت آموزشی را دریافت خواهند کرد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1022045

وب گردی

وب گردی