نشریه «بی‌تعارف» دانشگاه الزهرا؛ وقتی گاندو ادعای آزاد‌اندیشی دولت را به چالش می‌کشد

انسداد سرچشمه، کویی برای جنجال و عیار یک ادعا از مهم‌ترین عناوین شماره 25 نشریه دانشجویی بی‌تعارف است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شماره 25 نشریه دانشجویی «بی‌تعارف» انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) منتشر شد.

بی‌توجهی به افکار عمومی، تهدیدی بر مردم سالاری نظام سیاسی

نشریه دانشجویی «بی‌تعارف» در گزارشی به عملکرد قوه قضائیه پرداخته است: از زمان ورود حجت‌الاسلام ابراهیم رئیســـی به قوه قضـــائیه اراده‌ها برای اصـلاح درونی در این قوه شـکل گرفته و عزم ایشان در این اصلاح درونی کاملاً ملموس است. تقریباً روزی نیسـت که خبری از رئیسی و اقداماتش از رسانه‌ها نشنویم.

یکی از جدیترین انتقادات وارد برقوه قضـائیه در این سال‌های متمادی عملکرد ضـعیف رسـانه‌ای‌ آن بوده اســت. طوری که هیچ تلاشـــی در جهت اقناع افکار عمومی صورت نمی‌گرفت. نقدی که بیش از همه ذیل عنوان عدم وجود شفافیت در قوه به آن پرداخته شـده است. گویا این موضوع به کلی برای دستگاه قضـــائی کشـــور موضوعیتی نداشت. ضعف بزرگی که به سلب اعتماد افکارعمومی و زیر سوال بردن بخش عمده‌ای از خدمات دستگاه قضـــا انجامید و این خود برمیدان دادن به رسـانه‌های معاند و تلاش آنها برای زیر سـوال بردن مشروعیت نظام به شدت تاثیرگذار بود.

عیار یک ادعا؛ وقتی گاندو ادعای آزاد‌اندیشی دولت را به چالش می‌کشد

نشریه دانشجویی «بی‌تعارف» در یادداشتی با تجلیل از عوامل سازنده سریال «گاندو» آورده است: پس از پخش سریال گاندو، واکنش‌های مختلف دولتی‌ها رســانه‌ای شــد. حق شکایت قائل شدن برای دولت نسبت به تهیه کنندگان سـریال، زیر سـوال بردن صــحت فیلمنامه و تحدید غیر‌قانونی بودجه صــدا و سیما از طرف رئیس دولت برای سـاخت یک سریال، آن هم در شرایطی که صـدا و سـیما مجبور اســــــــت با پخش پیام بازرگانی و تبلیغات، خـرج خود را بدهد، نمونه‌هایی از واکنش‌های دولتمردان به این سریال بود.

سوال اینجاسـت که اگر شـعار آزادی بیان از ســوی دولت محترم داده می‌شــود چرا در عمل نمود نمی‌یابد؟ مگر گاندو جز بیان حقایق کار دیگـری انجام داده بود؟

برای دریافت فایل کامل نشریه اینجا کلیلک کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022054

وب گردی

وب گردی