اجرای قوانین نیازمند آگاهی از  فلسفه آموزشی آن دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: باید قانون را برای پذیرنده تشریح و ابعاد مثبت آن را تبلیغ کنیم تا مسئولانه در مسیر صحیح اقناع و التزام او عمل کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در نشست کارکنان حوزه حراست و حفاظت فیزیکی واحدها و مراکز دانشگاه های آزاد اسلامی این استان که با محوریت نحوه عملیاتی کردن دستورالعمل شورای آراستگی برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با پسوند اسلامی متولد شده است، اظهار کرد: قطعاً انتخاب این پسوند برای یک مرکز آموزشی در کشور، تنها یک عنوان و وجه جذابی برای جلب نظر نیست بلکه متضمن اهداف و رسالت های مهمی برای دانشگاه از همان بدو تأسیس بوده است که این پسوند وزین، مؤید این امور مهم است.

عبدالهی با بیان اینکه حرکت در مسیر ارزش های انقلابی و اسلامی در مدیریت جدید دانشگاه بسیار مورد تأکید است، خاطر نشان کرد: باید تلاش کرد تا در جهت تعمیق و تجلی ارزش های دینی و انقلابی گام های بسیار جدی، جدید و اثرگذاری برداشته شود.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به تشریح وظایف تمامی قسمت های جامعه در بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب، گفت: ما باید با این درک عمیق رهبر فرزانه انقلاب، هماهنگ و همسو باشیم و در عمل نشان دهیم که این ارزش ها هرگز کهنه و فراموش نخواهند شد و همانند اولین روزهای انقلاب این رویکرد دینی و الهی، متجلی و متبلور است.

وی با بیان اینکه قانون و اجرای قوانین نیازمند آگاهی از فلسفه آموزشی آن دارد، یادآور شد: باید قانون را برای پذیرنده تشریح و ابعاد مثبت آن را تبلیغ کنیم تا مسئولانه در مسیر صحیح اقناع و التزام او عمل نمائیم.

در این جلسه انسیه ماهینی رئیس اداره امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نیز با اشاره به جایگاه عفاف و حجاب در امر به معروف و نهی ازمنکر، این موضوع را فراجسیتی دانست و ضمن لزوم همکاری همه جانبه در صیانت از این فریضه مهم اسلامی، تصریح کرد: تذکر و واکنش هدایت گرایانه نسبت به مسئله بی حجابی یک وظیفه شرعی و همگانی است که باید در تشویق و ترغیب دیگران به این وظیفه دینی بهترین گزینه و روش انتخاب شود.

در این جلسه مصادیق کاربردی و عملیاتی دستورالعمل آراستگی به صورت مجزا برای کارکنان خواهر و برادر تشریح و مقرر شد برگزاری جلسات توجیهی کارکنان حراست توسط کارشناسان مسائل فرهنگی به صورت متوالی و مستمر انجام پذیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1022061

وب گردی

وب گردی