افزایش تولید پالایشگاه هفتم با پایان تعمیرات اساسی

سرپرست پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: برای تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز تعمیرات اساسی از توان داخلی استفاده می کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حسن اسعدی سرپرست پالایشگاه هفتم پارس جنوبی با اشاره به آغاز تعمیرات اساسی از سی مرداد گفت: تعمیرات اساسی امسال فازهای 17 و 18 حدود 19 روز طول می کشد که واحدهای فرآیندی پالایشگاه را در بر می گیرد و 11 روز توتال شات دان داریم.
اسعدی با بیان اینکه تعمیرات اساسی از طریق برون سپاری انجام می شود، افزود: امسال مسیر تعمیرات اساسی ما براساس تغییر فعالیت های سیستم کنترل برق و توزیع پالایشگاه است که جز نواقص پروژه بوده و منتظر اصلاح آن توسط شرکت سازنده در بازه تعمیرات اساسی هستیم.
اسعدی با اشاره به تأسیس کارگروه های تخصصی در هر حوزه با هدف خروج سریع از موانع و چالش های موجود پالایشگاه ، افزود: از توان کارکنان پالایشگاه برای بهبود شرایط و رفع چالش ها استفاده کرده ایم.
وی افزود: در کارگروه ها به صورت تخصصی در بحث یکپارچه سازی سامانه ها به جمع بندی و نتیجه گیری خوبی رسیده ایم، از جمله سامانه حسابداری تولید، سامانه مدیریت اطلاعات که برای اولین بار در مجتمع توسط نیروهای پالایشگاه اجرایی شده است.
وی با اشاره به این موضوع که اولویت ما استفاده از پتانسیل داخلی و تامین حداکثری موادی که مشابه تولید داخلی دارند است، گفت: پالایشگاه هفتم با استفاده از تجربیات فازهای دیگر در بحث خودکفایی و بررسی هایی که خودمان انجام می دهیم، تولید کننده های داخلی خوب را شناسایی و از تولیدات آن ها استفاده می کند.
حسن اسعدی تاکید کرد: ما برای تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز تعمیرات اساسی از توان داخلی استفاده می کنیم. مولکولارسیوها، کاتالیست‌ها، قطعات یدکی تجهیزات، قطعات مصرفی که در بازه تعمیرات اساسی استفاده می شود، از سازندگان داخلی تهیه می شود.
وی افزود: در برخی از موارد نیز نیروهای متخصص پالایشگاه اقدام به ابتکارهایی در تولید می کنند، به عنوان مثال برخی از شیرهایی که قبلا قطعاتش را از خارج تهیه می کردیم، همکاران ما در پالایشگاه هفتم با روشی خلاقانه مواد اولیه آن را از داخل تامین و در کارگاه پالایشگاه تعمیر، تست و در حال حاضر در سیستم بکار گیری کرده اند.
وی تصریح کرد: تحریم ها روند تأمین برخی متریال ها را سخت کرده است اما باعث خلاقیت و ابتکار نیروها شده است و تحریم ها روی تولید پالایشگاه ما تاثیری نداشته است.
اسعدی با بیان این مطلب تأکید کرد: این موضوع که تحریم ها در تولید پالایشگاه هفتم تأثیری نداشته است وقتی مشخص می شود که هم اکنون در میزان طراحی تولیدات پالایشگاه بیشتر است و بعد از تعمیرات نیز برای افزایش تولید برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022087

وب گردی

وب گردی