تأسیس دفتر واحد نجف آباد در صنایع ذوب آهن/ مهارت‌آموزی دانشجویان یکی از شروط تفاهم‌نامه با واحدهای صنعتی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: در تفاهم‌‌نامه‌‌های گوناگونی که با صنایع مختلف منعقد کردیم، حضور دانشجویان در صنایع گوناگون را قید می‌‌کنیم تا دانشجویان ما به صورت عملی بتوانند مهارت‌‌های لازم در صنایع گوناگون را بیاموزند.

امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌‌‌‌‌‌های این واحد دانشگاهی در جهت توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت و کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای گفت: واحد نجف‌‌آباد در بحث قراردادهای برون دانشگاهی در میان واحدهای دانشگاه آزاد رتبه اول را دارد و ارتباط خوبی میان این دانشگاه و صنابع مادر کشور برقرار است.

وی افزود: تفاهم‌‌نامه‌‌‌‌ای با کارخانه ذوب آهن اصفهان در سال گذشته با حضور دکتر طهرانچی منعقد کردیم و واحد نجف‌‌آباد مجری این طرح شد. طرح پایش ذوب آهن اصفهان که به عنوان یک صنعت بزرگ ملی مطرح بوده تا به امروز حدود 50 درصد پیشرفت داشته و این بزرگترین قراردادی است که در این واحد دانشگاهی با صنعت داشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در ادامه درباره ماموریت این واحد دانشگاهی در طرح پایش خاطرنشان کرد: در نظام موضوعات و طرح پایش، ماموریت واحد دانشگاهی ما در خصوص چالش‌‌های ارتباط دانشگاه با صنعت تعیین شده است. تا به امروز، قراردادهایی را با شرکت فولاد مبارکه اصفهان منعقد کردیم و پروژه‌‌‌های مناسبی را در حوزه صنعت به سرانجام رساندیم و جذب قابل توجهی را در جهت انجام طرح‌‌های فناورانه و برون دانشگاهی داشتیم. در حقیقت، واحد نجف‌‌‌‌‌‌‌‌آباد بیشترین قرارداد با صنایع گوناگون و بزرگ کشور را در میان مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد دارد.

نقش درباره حضور دانشجویان در دل صنایع مختلف تاکید کرد: در حال حاضر، تقریبا تمام رشته‌‌‌های فنی و مهندسی در واحد دانشگاهی ما تدریس می‌شود و در بحث آموزش‌‌های مهارتی و کاربردی برای دانشجویان ورود کردیم. رشته مهندسی مواد که از جمله رشته‌‌های مرتبط با صنعت فولاد است، در واحد نجف آباد وجود دارد و با تفاهم‌‌نامه‌‌های گوناگونی که با صنایع مختلف منعقد کردیم، حضور دانشجویان در صنایع گوناگون را قید می‌‌کنیم که دانشجویان ما به صورت عملی بتوانند مهارت‌‌های لازم در صنایع گوناگون را بیاموزند.

وی یادآور شد: در حال حاضر، دفتری در صنعت ذوب آهن داریم که حضور هئیت علمی ما در این دفتر تعریف شده و بسیاری از دانشجویان در رشته‌‌های مرتبط با این صنایع، در دل کارخانجات مختلف حضور پیدا می‌‌کنند. به این ترتیب، شاهد حضور متخصصان ایرانی در صنایع مختلف کشور خواهیم بود. برخی از صنایع و کارخانجات هم دفاتری را در دل دانشگاه و در قالب مراکز رشد ایجاد کردند که این امر منجر به اعتماد متقابل طرفین در جهت درآمدزایی برای دانشگاه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022091

وب گردی

وب گردی