افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در واحد ایلخچی

مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در راستای آموزشهای کارآفرینی در بهبود شاخص های کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، «مرکز آموزشی مهارت های پیشرفته» برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل فنی حرفه ای استان در واحد ایلخچی افتتاح شد.

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی در این مراسم ضمن ارائه دستاوردها و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی گفت: ارائه خدمات مهارت محور برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان از اهداف مهم تأسیس و راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در این واحد دانشگاهی است.

وی اظهار داشت: امروزه بهترین دانشگاه های دنیا به سمت آموزش های مهارت محور حرکت کرده اند. در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی با توجه به نزدیکی به شهرک های صنعتی بزرگ استان، اقدام به تاسیس اولین مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان با رویکرد مهارت آموزی و اشتغال، گام خوبی در جهت معرفی نیروهای انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای برداشته است.

رنجبران با بیان اینکه مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی زمینه تجربه کار عملی در کنار تحصیل دروس علمی را برای دانشجویان فراهم می‌کند، افزود:با این نگاه که استفاده از ظرفیت کارگاه‌های پیشرفته و آزمایشگاه‌های متعدد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی، به افزایش بهره‌وری و حتی بهبود شاخص های کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منجر می‌شود، این مرکز با همکاری اداره کل فنی حرفه ای و به منظور کمک به امر اشتغال در استان آذرباجان شرقی راه‌اندازی شد.

بابک رضی منش فرماندار شهرستان اسکو که در مراسم افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی فنی و حرفه ای دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی حضور داشت،گفت: قدرت علمی و فناوری، منشاء قدرت سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی است و ستون اصلی اقتصاد مقامتی، اقتصاد دانش بنیان است. در واقع اندوخته فکری بالاترین دارایی اقتصاد دانش بنیان است و لذا با ظرفیت های بی بدیل شهرستان اسکو، بیکاری جوانان در این شهرستان پذیرفتنی نیست.

رضی منش ادامه داد: نگاه مهارت محور باید جایگزین نگاه مدرک محور در دانشگاه ها شده و روحیه مهارت آموزی و کارآفرینی در میان دانشجویان تقویت شود. دانش در دنیای مدرن، منبع اصلی تولید ثروت محسوب می‌شود و امروز رمز موفقیت کشور در تولید و اقتصاد، دست کشیدن از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در محصولات، با تکیه بر ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان است.

وی خاطر نشان کرد: نیروی انسانی جوان، خلاق، پویا و دانش‌محور، بزرگترین سرمایه کشور برای عبور از مشکلات محسوب می شود؛ مهارت افزایی گامی بلند در جهت توانمندسازی نیروی انسانی و افزایش اشتغال پایدار است. دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی از جمله دانشگاه‌های قدرتمند در استان و حتی در سطح کشور است و تلاش می کنیم از ظرفیت آن در رونق تولید و اشتغال شهرستان استفاده کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی گفت:این مرکز با هدف افزایش توانمندی فارغ التحصیلان دانشگاهی و ارتقاء صلاحیت های حرفه‌ای دانشجویان، کسب مهارت و تخصص عملی در راستای ارتقای کیفیت علمی دانشجویان در مقاطع بالاتر راه اندازی شده است.

نماینده اظهار کرد: توانمندیهای دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی در حوزه علمی و پژوهشی در سطح استان و کشور چشمگیر است و امید داریم که با همت مسئولان هر دو مجموعه در توانمند سازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان، قدم های قابل توجهی برداشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022141

وب گردی

وب گردی