لزوم شناسایی ظرفیت‌های بومی مناطق محروم

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج دانشجویی گفت: دانشجویان جهادی در سال های اخیر، ضمن خدمت‌رسانی به مردم، با شناسایی ظرفیت‌های بومی تلاش می‌کنند که وضعیت معیشتی و اقتصادی در این مناطق را بهبود دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، صادق مفرد در هشتمین نشست هم‌اندیشی اندیشه‌ورزان جهادی بررسی وضعیت معیشت محرومان و ارائه راهکارهای حمایت از مردم که عصر امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، با اشاره به زمان برگزاری سلسله نشست‌های هم‌اندیشی جهادی گفت: از زمستان سال ۹۷ سلسله نشست‌های هم اندیشی جهادی آغاز شد. مشکلات مردم در اردوهای جهادی توسط دانشجویان از نزدیک لمس شده است، به همین منظور در این جلسات سعی شده مشکلات مردم مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

وی اضافه کرد: دانشجویان جهادی در سال های اخیر، ضمن خدمت‌رسانی به مردم، با شناسایی ظرفیت‌های بومی تلاش می‌کنند که وضعیت معیشتی و اقتصادی در این مناطق را بهبود دهند.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج دانشجویی تصریح کرد: در سیل اخیر کشور حدود ۸۰ هزار دانشجوی جهادی به استان های دریگر سیل برای کمک رسانی اعزام شدند.

وی ادامه داد: طبق آمار ارائه شده از سوی دولت، سیل فروردین ماه حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان خسارت به مناطق مختلف کشور وارد کرده است. در حالی که در سال ۹۷ عده‌ای سود‌جو در راستای اختلالات ارزی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به جیب زدند، یعنی ۶ برابر کل بودجه‌ای که می توانست مشکلات سیل را حل کند، دزدیده شد.

مفرد سیاست های حمایتی دولت را اشتباه دانست و گفت: دولت حمایت‌های اشتباه در زمینه صاردات معکوس کالا داشت و در اثر قحطی کالا در کشور، این یارانه به دست مردم کم برخوردار نرسید.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج دانشجویی اذعان داشت: دانشحویان جهادی بیش از هر مسئولی کوچک شدن سفره مردم را لمس کرده‌اند. دولت باید برای رفع مشکلات معیشتی مردم چاره‌ای بیندیشد.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان جهادی علاوه بر مشکلات مردم دغدغه سیاست‌گذاری کلان کشور، سیاست خارجه، تحریم‌ها، تهاجم فرهنگی و غیره را نیز دارند، این موارد توسط دانشجویان بسیجی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022146

وب گردی

وب گردی