بیانیه اتحادیه اروپا درباره نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام

یک روز بعد از اعلام وزارت خارجه ایران درباره نشست ششم مردادماه کمیسیون مشترک برجام، اتحادیه اروپا درباره آن بیانیه صادر کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز ، دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه در بیانیه اعلام کرد که به درخواست فرانسه، آلمان، انگلیس و ایران ۲۸ جولای (ششم مرداد) نشست کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار خواهد شد.

روز دوشنبه (دیروز) سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده بود که نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام (یکشنبه) ششم مرداد ماه در سطح معاونان و مدیران کل در وین برگزار می‌شود.

موسوی گفت: «پس از نشست قبلی کمیسیون مشترک برجام که در روز هفتم تیرماه برگزار شد، سیاست جدید جمهوری اسلامی ایران در زمینه توقف اجرای برخی از تعهدات خویش منجر به آثار عینی و عملی شد و طرف‌های اروپایی خواستار آن شدند که این وضعیت جدید پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه، در یک جلسه کمیسیون مشترک در سطح معاونان به بحث گذاشته شود.

وی افزود: از سوی دیگر، در همین فاصله جمهوری اسلامی ایران نیز برخی موارد جدید از عدم ایفای تعهدات برجامی طرف‌های مقابل در زمینه اثربخشی رفع تحریم‌ها را طی نامه‌ای به امضای آقای دکتر ظریف به خانم موگرینی و سایر اعضای برجام اعلام کرده است. در نتیجه، طرف‌های برجام بر این نظر هستند که مناسب است پیش از نشست وزرای خارجه، این موارد نیز از سوی معاونان و مدیران سیاسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و بر همین اساس، توافق شد یک نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در تاریخ ششم مردادماه در وین برگزار شود

حالا امروز سه شنبه دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه خود اعلام کرد که «هلگا اشمید» معاون «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست نشست فوق‌العاده ششم مرداد کمیسیون مشترک برجام را برعهده خواهد داشت.

طبق اعلام اتحادیه اروپا، این نشست به درخواست فرانسه، آلمان، انگلیس و ایران برگزار و در آن «مسائل مرتبط با اجرای برجام و همه ابعاد آن» بررسی خواهد شد.

کد خبر: 1022151

وب گردی

وب گردی