رویکرد آموزشی نمی تواند در تداوم دانشگاه راهگشا باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام  امام خمینی (ره) گفت: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر این است که دانشگاه به سمت حل مسأله پیش برود چون رویکرد آموزشی نمی‌تواند در تداوم راه دانشگاه راهگشا باشد.

سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام امام خمینی (ره) در حاشیه رویداد چالش نوآوری «طراحی دستگاه حفاظت از خوردگی جریان تزریقی در شناورها» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر این است که دانشگاه به سمت حل مسأله پیش برود چون رویکرد آموزشی نمی‌تواند در تداوم راه دانشگاه راهگشا باشد و دکتر طهرانچی هم به تمام واحد ها ابلاغ کردند که در کنار آموزش اصل هدف روی حل مسائل کشور باشد.

وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام سعی کردیم که در نقطه مثبتی قرارگیریم و اساتید جنب و جوش بیشتری داشته باشند. چالش نوآوری اولین بار است که در دانشگاه آزاد مطرح می شود. البته اولی و دومی مهم نیست مهم این است که این کار ادامه داشته باشد.

قاضی مغربی اظهار کرد: ویژگی برگزاری چالش نوآوری این است که یک طرف این نشست معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و یک طرف این موضوع نیروی دریایی سپاه پاسداران قراردارد و در ضلع سوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام حضور دارد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی (ره) افزود: دستور مسئولی برای برگزاری این چالش وجود نداشت و علاقه همکاران دانشگاه آزاد و نیروی دریایی سپاه باعث شد همکاری ایجاد شود.

قاضی مغربی تصریح کرد: به دلیل فرصت کمی که داشتیم ١٢ تیم در مسابقات شرکت کردند و هدف این رویداد شناسایی افراد برتر است و نمی خواهیم روی کاغذ طرح ثبت کنیم بلکه می خواهیم کار به مرحله عملیاتی برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام اظهار کرد: قصد داریم با این رویکرد دست محققان را در دست صنعت گران قرار دهیم تا به خواسته ای که داریم برسیم. باید به سرعت چالش های بعدی را هم برگزار کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1022164

وب گردی

وب گردی