کسب شش مدال طلا توسط تیم شش نفره کاراته دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

تیم شش نفره کاراته دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، شش مدال طلای مسابقات کاراته قهرمانی کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، تیم شش نفره کاراته آکادمی فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، شش مدال طلای مسابقات کاراته قهرمانی کشور را کسب کرد.

مسابقات کاراته قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف در شهرستان گنبدکاووس استان گلستان برگزار شد و تیم 6 نفره اعزامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با 6 مدال رنگین طلا از این مسابقات برگشتند.

در قسمت بانوان این مسابقات تعداد 370 نفر از سراسر کشور شرکت کرده بودند که تیم اعزامی آکادمی فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با حضور خانم‌ها ندا برقی، سحر میکائیل‌زاده، نازیلا ارغون‌پر، مهسا طاهری‌فر، زهرا حسین‌زاده و نسترن سیددین‌خواه توانستند از این مسابقات دست‌پر برگردند.

لیلا برقی مربی تیم واحد اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در اردبیل ، حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل را عامل اصلی این موفقیت دانست و گفت: امکانات فراهم‌شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی باعث رشد و حرفه‌ای‌شدن ورزش در سطح استان می‌شود.

برقی اعزام به مسابقات جهانی مالزی را هدف بعدی تیم عنوان کرد و افزود: سالن و امکانات ورزشی دانشگاه، دکتر تغذیه، روانشناس، مربی و سالن بدنسازی و ماساژور از طریق آکادمی فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برای این تیم فراهم‌شده‌است.

وی کاراته را یکی از ورزش‌های رزمی قدیمی عنوان و افزود: ژاپن و ایران از کشورهای مطرح در این رشته هستند و استان‌های مازندران، تهران، اصفهان، گیلان، کرمانشاه و اردبیل نیز از استان‌های مطرح این رشته در ایران به حساب می‌آیند.

سحر میکائیل‌زاده، دانشجوی واحد اردبیل و دارای عنوان سومی جهان مشوق اصلی خود را خانواده و سپس مربی خود می‌داند.

وی نقش ورزش را باعث برنامه‌ریزی دقیق و علت انتخاب رشته‌ی تربیت‌بدنی در دانشگاه می‌داند.

میکائیل‌زاده با یادآوری نقش و تأثیر استادان، حمایت و همکاری آنها را جهت شرکت در تمرین‌های این ورزش حرفه‌ای خواستار شد.

نازیلا ارغون‌پر کارشناس آموزش زبان انگلیسی، مادر خود را مشوق اصلی خود معرفی کرد و ورزش را باعث تندرستی و افزایش انرژی، سلامتی و نشاط آور دانست.

مهسا طاهری‌فر که سابقه‌ی قهرمانی کشور را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است، آرزوی قهرمانی المپیک را دارد.

زهرا حسین‌زاده شش سال است که ورزش می‌کند و علاقه‌ی زیادی به ادبیات و معلمی دارد و ورزش را برای آزادی افکار و بالا رفتن روحیه‌ی خود مفید می‌داند.

ندا برقی مهندس کامپیوتر است و به نظر او ورزش جسم را رشد می‌دهد، ذهن را تقویت می‌کند و در برنامه‌ریزی برای زندگی و رسیدن به اهداف انسان‌ها کمک می‌کند.

نسترن سیددین‌خواه ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی و تربیت‌بدنی را رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود معرفی کرد.

گفتنی است؛ آکادمی فرهیختگان از طرح‌های تحولی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل است که به همت بهروز جعفری بازیکن سابق و مطرح تیم ملی فوتسال در واحد اردبیل راه‌اندازی و اداره می شود که خود تنها بازیکن لژیونر ایرانی در لیگ اسپانیا بود.

کد خبر: 1022174

وب گردی

وب گردی