برای گسترش حضور دانش‌آموزان در المپیادهای علمی تلاش می‌کنیم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال این هستیم تا جریان المپیاد را که ویترین بین‌المللی آموزش و پرورش است، گسترش دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و اعضای تیم‌های المپیادهای ریاضی، فیزیک و زیست‌شناسی، اظهار کرد: چه از آنان که رفتند و با افتخار برگشتند و چه افرادی که از گذشته در این جریان علمی نقش داشتند تشکر می‌کنم.

وی افزود: اگر ادبیات جهان را در حوزه علمی بررسی کنید، فکر نمی‌کنم با مفهومی به جز توسعه روبه‌رو شوید که این موضوع در مقاله‌ها بسیار عنوان شده است؛ توسعه توأم با اهداف کمی و کیفی و با برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره نقش برنامه‌ریزان و نخبگان در مسیر توسعه به سه نظریه اشاره کرد و گفت: نظریه اول، نظریه بزرگمرد است که می‌گوید هر اتفاقی که در دنیا رخ داده را نخبگان و مردان بزرگ انجام داده‌اند که اگر آنها نبودند، آن اتفاق بزرگ رقم نمی خورد؛ جبر زمان نظریه دیگری است که می‌گوید شرایط اجتماعی عامل اتفاقات و توسعه بزرگ در جامعه است نه نخبگان جامعه.

وی ادامه داد: نظریه سوم این دو را به هم پیوند می زند و نقش ما و شما را مشخص می کند، نظریه سوم می‌گوید در جهان نخبگانی وجود داشته‌اند که کانون تحولات مثبت بودند که سومین نظریه درست است

حسینی گفت: ما خوشحالیم که بعد از 60 سال که از برگزاری اولین المپیاد جهانی می‌گذرد 30 سالی است که توانسته‌ایم پس از انقلاب در المپیادهای بین المللی شرکت کنیم؛ به هر حال المپیاد یک فرایند هجده ماهه و سخت است.

وی گفت: بسیاری از افراد وجود دارند که در مدت زمان طولانی به دانش بشری روی می آورند و در مورد آن مطالعه می کنند ولی هنوز هدفمند نشده اند؛ اگر در جهان امروز دانش هدفمند نشود امکان اثرگذاری بسیار کم خواهد بود که المپیاد این اتفاق را محقق می کند.

حسینی اضافه کرد: در حال حاضر در رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، کامپیوتر، نجوم و ... را به صورت جهانی شرکت می‌کنیم و در برخی از المپیاد ها نظیر ادبی، سلول های بنیادین و پزشکی به صورت ملی حضور می‌یابیم.

وی گفت: ما به دنبال این هستیم تا جریان المپیاد را که ویترین بین المللی آموزش و پرورش است، گسترش دهیم و در جهت کمی و کیفی آن اقدام کنیم که این حتما جزو برنامه‌های ما خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: بنده خوشحالیم جریان المپیاد از سال 96 از هشت رشته به 15 رشته گسترش یافت.

وی گفت: ان‌شاءالله و اخبار شما المپیادی ها و خواسته های تان را در هیأت دولت مطرح می‌کنم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1022192

وب گردی

وب گردی