سیاستمدار عراقی: واشنگتن با حشد الشعبی مانند دشمن رفتار می‌کند

نماینده ائتلاف «الفتح» عراق با تأکید بر لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از این کشور، تصریح کرد که باقی ماندن این نیروها، خطری برای امنیت و حاکمیت کشور است.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، «حنین قدو» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق بار دیگر درباره تحرکات خصمانه آمریکا علیه سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق هشدار داد.

قدو تأکید کرد که «از طریق اصلاح توافق راهبردی بین واشنگتن و بغداد یا لغو این معاهده، بیرون راندن نیروهای آمریکایی در عراق، همچنان یک مسئله ضروری است».

وی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که «باقی ماندن این نیروها، خطری برای امنیت و حاکمیت کشور است؛ چرا که واشنگتن، نقش منفی و خبیثانه‌ در تجزیه کشور و خلق بحران‌های سیاسی دارد».

این نماینده عراقی با بیان اینکه «واشنگتن با حشد الشعبی مانند دشمن رفتار می‌کند»، تصریح کرد که آمریکا قصد دارد در راستای سیاست‌های خود و رژیم صهیونیستی، همه رهبران سیاسی نزدیک به جریان مقاومت را در منطقه هدف قرار دهد.

قدو خاطر نشان کرد که باید دولت عراق، موضع روشن و آشکاری در قبال دشمنی آشکار آمریکا و تجاوز به حاکمیت این کشور، اتخاذ کند.

در همین ارتباط، «منصور البعیجی» نماینده ائتلاف «دولة القانون» عراق اخیرا اعلام کرد که ابقای نیروهای آمریکایی در عراق، در راستای توطئه علیه امنیت منطقه است.

البعیجی از همه طیف‌های سیاسی عراق خواست که با جدیت تلاش کنند تا همه نیروهای اجنبی را از خاک این کشور بیرون برانند.

وی تصریح کرد که با باقی ماندن این تعداد از نیروهای خارجی، هیچ حاکمیتی برای عراق باقی نخواهد و هر چند که «نوری مالکی» نخست وزیر پیشین عراق، این نیروها را خارج کرد، ولی پس از حمله داعش، بار دیگر این نیروها به عراق بازگشتند.

کد خبر: 1022240

وب گردی

وب گردی