صدور ۸۱۷۰۰ ویزا برای زائران حج

در گزارش نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه مشخص شد تاکنون ۸۱۷۰۰ ویزا برای زائران حج صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، درنشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج زیارت به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی در مدینه منوره برگزار و آخرین وضعیت زائران ایرانی در مدینه منوره و مکه مکرمه و خدمات رسانی به حجاج در بخش های مختلف بررسی شد.

در این جلسه علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت از سفر خود به مکه و بازدید از هتل ها، آشپزخانه ها، خطوط اتوبوسرانی، مشاعر و منا گزارش داد و تاکید کرد: در نشست با موسسه مطوفین خدماتی که باید به زائران کشورمان ارائه شود، بررسی شد و در مجموع آمادگی خوبی وجود دارد.

وی تلاش عوامل شرکت هواپیمایی ایران ایر در انتقال زائران به عربستان را قابل تجلیل دانست و گفت: تا پایان امشب عملیات انتقال زائران از ۱۰ ایستگاه پروازی در داخل کشور پایان می یابد و ۵ ایستگاه همچنان فعال خواهد ماند.

رئیس سازمان حج و زیارت از دریافت بیش از ۸۱۷۰۰ ویزا تا امروز برای زائران و کارگزاران حج خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲۸ پرواز به مدینه و ۶۰ پرواز به جده انجام شده است و از ۸۰ هتل در شهر مکه در ۶۸ هتل زائران اسکان دارند.

وی همچنین به آمار طبخ غذا در آشپزخانه های مرکزی در مدینه و مکه اشاره کرد و افزود: تمامی ۱۹ خط اتوبوسرانی در مکه از شب گذشته با استفاه از ۱۴۸ دستگاه اتوبوس و 6 دستگاه مینی بوس فعال شده و با افزایش تعداد زائران تعداد اتوبوس ها تا ۳۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

در این جلسه محمدتقی حلی‌ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از فعالیت مراکز درمانی زائران ایرانی در مدینه و مکه و تعداد مراجعه کنندگان به آن گزارش داد و گفت: دارو به اندازه کافی پیش بینی شده است.

وی با بیان آماری از تعداد زائران کهنسال و مقایسه آن با سال گذشته افزود: میانگین سنی زائران بیشتر شده است و در مجموع شرایط نسبت به سال قبل قابل قبول است.

در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برلزوم توجه به اطلاع رسانی به زائران حج تاکید کرد و گفت: زائر باید از حقوق خود مطلع باشد و مدیران کاروان و مجموعه ها نیز باید با انگیزه حقوق زائر را پیگیری و از طرف های قراردادها تامین کنند.

وی استفاده از همکاران افتخاری را اقدامی مثبت در کسب امور نظارتی ارزیابی کرد و استفاده از این پتانسیل را در پیشبرد امور حجاج موثر دانست.

وی گفت: استفاده از ظرفیت زائر کاری ارزشمند است و در این سال ها هر زمان انقلاب اسلامی و نظام به سمت مردم رفته و کمک خواسته اند آنها به میدان آمده اند و مردم در برنامه اربعین و یا سیل و زلزله نقش خود را خوبی ایفا کرده اند.

نماینده ولی فقیه افزود: مراسم دعای کمیل نیز این هفته با حضور زائران ایرانی در هتل های مکه و مدینه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022253

وب گردی

وب گردی